FIA nastavlja s kontroverznim pitanjima oko izgaranja svježeg ulja, napominjući timovima da će nametnuti novu granicu od VN Italije.
Već se čitavu sezonu provlači ta tema kroz boksove, a momčadi su informirane da je uporaba ulja kao goriva bila ilegalna i prije početka prvenstva.
Daljnja ograničenja su nametnuta na VN Azerbajdžana koja su usko vezana s upotrebom kemikalija koje pospješuju izgaranje ulja.
Novi pravilnici vezani za izgaranje ulja u 2018. su već doneseni i prihvaćeni, ali unatoč tome FIA i sada ulaže napore kako bi timovi bili što dalje od postavljenih limita.
U tehničkim direktivama, koja su izdana uoči sljedeće utrke u Mađarskoj, navodi se da se potrošnja od 0,6 l na 100 km ulja smatra prihvatljivom, a od sezone 2018. ta regulativa će se strogo provoditi.
Redizajnirani motori na vidiku
S obzirom da neki proizvođači imaju poteškoća s ostvarivanjem tog limita s trenutnim motorima, do sada FIA nije striktno provodila ta pravila.
Nakon analize motora prve polovice sezone, FIA je donijela zakon kojim se određuje da svaka nova pogonska jedinica napravljena nakon VN Italije ne smije imati potrošnju ulja veću od 0,9 l na 100 km.
“Prihvatili smo činjenicu da neki timovi mogu imati poteškoća prilikom pridržavanja ograničenja od 0,6 l / 100 km u tekućoj sezoni i zato smo tolerantni na sve pogonske jedinice koje se trenutno koriste”, objavio je tehnički delegat FIA-e Marcin Budkowski.
“Međutim, očekujemo da će potrošnja ulja bilo kojeg elementa motora s unutarnjim izgaranjem koja je uvedena od VN Italije 2017. i nadalje biti manja od 0,9 l / 100 km. Sva potrošnja iznad zadane će se smatrati sumnjivom i potom istražiti zbog potencijalnog kršenja tehničkih propisa.”
FIA je također jasno istaknula da će pridavati pažnje za ove slučajeve te će kasnije donijeti odluku o daljnjim ograničenjima.
“Nastavit ćemo nadzirati potrošnju ulja svih natjecatelja i redovito provoditi fizičke preglede i/ili mjerenja”, dodaju u bilješci.
Svi timovi još uvijek imaju priliku predstaviti nove motore u Mađarskoj ili Belgiji, a da se pritom ne moraju pridržavati novih ograničenja.
No od Monze pa do kraja sezone svi proizvođači će bit prisiljeni držati se novih ograničenja. Tako da na VN Italije možemo očekivati predstavljanje novih motora, a samim time možda i novo zakuhavanje prvenstva.