MotoGP legenda Kevin Schwantz kaže da je trenutna konkurencija vozača puno bolja nego u njegovoj eri jer sada gotovo svaki vozač ima priliku stajati na postolju.
Schwanz je bio redovito u vrhu svjetskog prvenstva tijekom gotovo čitave karijere od 1988. do 1995 godine. Taj period mnogi smatraju vrhuncem klase 500cc, kada nije bilo elektronike nego samo čistokrvne dvotaktne mašine pogonjene samo mehaničkim sustavima.
Amerikanac je vozio za Suzuki tijekom svoje karijere u tadašnjoj premjernoj klasi i osvojio titulu prvaka 1993. godine. To je bila prva titula za Suzuki još od doba Franca Uncinia 1982. godine.
U njegovo doba je bila značajna dominacija Yamahe i Honde, a Schwantz kaže da vjeruje da je danas MotoGP puno bolji za navijače zbog svoje konkurentnosti.
Tvorničke momčadi Yamaha, Honda i Ducati te njihovi satelitski timovi, ove su sezone gotovo jednako konkurentni za osvajanje postolja.
Tech 3 Yamahin dvojac Zarco i Folger, LCR Hondin Crutchlow i Petrucci iz Pramac Ducatija su bili na postolju ove godine, a Zarco je u Assenu došao i do Pole pozicije.
Suzukijev Iannone i Aprilijin Aleix Espargaro također su pokazali dozu konkurentnosti dok je Aspar Ducatijev Karel Abraham šokirao drugim mjestom u kvalifikacijama u Argentini.
Schwanz napominje kako danas gotovo svaki vozač ima dovoljno dobru opremu kojom može pobijediti, a to je ono što današnji MotoGP čini uzbudljivim.
“Mislim da je sada puno bolje iz perspektive navijača. Bilo koji motocikl ima sposobnost, osim možda KTM-a trenutno da bude naprijed i eventualno pobijedi”, rekao je.
“Ne znam je li Aprilia ove godine napravila veliki pomak ili je samo Aleix odvozio sve dobro, ali također i svi Ducatiji, Bautista, Barbera, Petrucci, Baz…”
“Mislim, svatko ima svoje vrijeme u ovoj sezoni kada zablista. To je dobro, to čini ovaj sport uzbudljivim”, dodaje Kevin.
Učestalije borbe tjeraju na pogreške
Schwantzove riječi podupire činjenica da nakon pola sezone četvoricu najboljih u ukupnom poretku dijeli samo deset bodova.
Dijelom je zato zaslužna činjenica da je svatko barem jednu utrku završio padom. Dok su Marquez i Vinales imali lošiju sreću te su dvije utrke okončali padom.
“Svi u vrhu su griješili, a tek je pola sezone prošlo, uzbuđen sam onim što nam donosi druga polovica.”
“Ove sezone na mjestu kao što je Sachsenring, kada vidim da samo dvije sekunde dijele vrh od ostatka, dovoljno je da imate samo malo loš dan i lako biste mogli završiti 15.”, nastavlja Amerikanac.
“Mislim da zbog toga momci koji vode rade pogreške, jer su pod velikim pritiskom svaki krug.”
“To nije kao nekad kad je bilo dana da ste mogli misliti ‘ja ovaj vikend mogu samo voziti, moj motocikl nije najbolji, ali završit ću četvrti’. Ne, sada možete biti 14. u tren oka”, zaključuje legenda Schwantz.