Honda je uzvratila povijesnom F1 partneru McLarenu nakon raskida u nevjerojatno pristojnoj “Je..te se” maniri.
Otkad se Honda vratia u F1 s McLarenom, patnja i borba s nepouzdanom i slabom pogonskom jedinicom je bila glavna tema svakog trkaćeg vikenda.
McLaren se nadao da će s Hondom povratiti slavu iz zlatnog razdoblja Senne i Prosta, ali dogodio im se debakl kakav se viđa jednom u pola stoljeća.
“GP2 engine”, javio je putem timskog radija Fernando Alonso 2015. u Suzuki pred globalnim auditorijem, a ponajprije domaćim i vodstvom Honde. Jedan od najbržih vozača današnjice je javno iznosio svoje frustracije i pritom nije pazi na riječi.
Nedostatak snage je udaljio McLaren od vrha poretka, mjesta gdje kvalitetom šasije zasigurno pripadaju. Honda se većinom pravdala i obećavala promjene naboljem, ali s obzirom na performanse u praksi, ostala je tek puka priča.
McLaren je službeno raskinuo suradnju i izašao iz ugovora vrijednog 78 milijuna funti godišnje jer po riječima šefa momčadi Zacka Browna više gube nego zarađuju.
Iako se Honda nije na prvu oglasila, po završetku trkaćeg vikenda šef Hondinog motorsportskog programa Masashi Yamamoto je kazao: “Radeći s McLarenom, shvatio sam da su velika i veoma sistematična kompanija”.
“Očito je vrlo jaka zbog toga, ali isto tako veoma teška za prilagodbu i promjenu. Ako ih usporedimo s Toro Rossom, oni su kompanija koja raste. Za nas je vrlo važno raditi zajedno i težiti ka istom cilju”, nastavio je.
Iz ove se izjave da iščitati kako se šef koristio korektnim javnim diskursom, ali da su ustvari itekako ljuti zbog prekida suradnje.
Nismo uvjereni da se Yamamoto ima pravo ljutiti jer je situacija bilo iznimno komplicirana kroz tri sezone suradnje. Hondin motor nije bio za usporedbu s konkurentskim, a još manje pouzdan.
Drago nam je da Japanci nastavljaju priču u F1 s juniorskom momčadi Red Bulla. Momčad iz Faenze dosad nikad nije bila u vrhu poretka, izuzev u kišnoj Monzi 2008. godine sa Sebastianom Vettelom.
Honda si je osigurala opstanak u elitnom rangu još neko vrijeme i nadamo se kako će uspijeti sastaviti motor vrijedan imena i reputacije koju imaju. Tko zna, možda im se stvari poslože kroz dvije-tri godine i napadnu Ferrari i Mercedes prije no što smo se nadali.
Zadatak im neće biti lagan jer u Formuli 1 se nema pravo na grešku kad je u pitanju tehnološko-inženjerski dio posla.