McLaren je rano u sezoni ponudio partnerima iz Honde dvije “spasonosne” opcije kad su shvatili da su u teškim problemima.
McLarenove su sumnje o Hondinoj pogonskoj jedinici počeli na predsezonskim testiranjima u Barceloni. Kako bi pokušali izbjeći debakl, momci iz Wokinga su proaktivno zauzeli stav i donijeli solucije koje bi pomogle njima i partnerima.
“Na prvom smo testu shvatili kakvi nas ozbiljni problemi očekuju”, kazao je Eric Boulier. “Postali smo nervozni i i počeli tražiti rješenja da popravimo situaciju”, dodao je.
“Kao zadnje utočište smo bili spremni ponuditi Hondi preskok sezone dok se ne poprave, a mi bi koristili neke druge motore”.
Boulier nije odgovorio tko bi ih opskrbio pogonskom jedinicom da je Honda prihvatila godinu stanke.
Druga je opcija bila akvizicija pomoći sa strane kako bi poboljšali Hondine šanse pri uklanjanju problema. “Hondini inženjeri i njihove kolege iz Mercedesa su mogli tehnički surađivati”, kazao je Boullier.
“Moguća je bila čak i izrada naše samostalne grupe specijalista na polju motora koja bi pomogla Hondi u brzom pronalasku riješenja”.
“Nažalost, niti jedan od naših prijedloga nije bio ispitan kako treba pa smo na koncu ostali bez argumenata”.
“Morali smo doći do zaključka kako nema druge nego raskinuti suradnju”, zaključio je Boullier.
Suradnja McLarena i Honde je započela vrlo loše. U prvoj sezoni Fernando Alonso i Jenson Button su odustali po šest puta zbog tehničkog kvara iz utrke.
U drugoj sezoni su se pojavile blage naznake poboljšanja. Fernando Alonso je odustao dvaput, ali loša sreća je prešla na Jensona.
U sezoni 2017 situacija se uvelike pogoršala jer je napravljena greška pri izradi novih i puno bržih bolida. Naime, motor je trpio prevelike vibracije zbog čega se redovito kvario.
Fernando Alonso je odustao čak sedam puta zbog tehničkog kvara u utrci dok je Stoffel Vandorne sreća malkice poštedjela s pet puta. Kad bi brojali sve kvarove iz treninga i kvalifikacija, lista kvarova bi bila poduža.