Ross Brawn s ostalim šefovima Formule 1 je otkrio timovima detalje o planovima kakve bi trebale biti pogonske jedinice od 2021. godine.
F1 timovi susreli su se s FIA-om, nositeljem komercijalnih prava te s novim potencijalnim proizvođačima u Parizu kako bi razgovarali o ciljevima novih pravila vezanih uz motor, a koja će se uvesti za sezonu 2021. godine.
Rad će trajati još 12 mjeseci na pojedinostima oko nove specifikacije motora, a FIA tvrdi da dizajniranje i razvoj novih motora neće biti moguć dok taj proces ne završi.
Na taj su način osigurali da postojeći proizvođači i u sljedećoj godini razvijaju trenutne motore te su onemogućili imućnijima da krenu s razvojem godinu dana prije onih koji nisu u takvoj financijskoj mogućnosti.
Prijedlog za 2021. godinu uključuje zadržavanje trenutnog 1.6-litrenog V6 turbo hibridnog motora, ali uz podizanje granice okretaja za 3000 o/min kako bi se poboljšao zvuk.
Da bi pojednostavili unutrašnjost pogonske jedinice, uklonit će se MGU-H jedinica te će se uvesti nekoliko novih restrikcija koje će posljedično ograničiti troškove razvoja i izrade.
Ograničenje troškova će zahvatiti i neke vanjske parametre te će biti obavezna konstrukcija “plug-and-play” motora, prijenosa i šasije. To bi značilo da npr. svi timovi s Mercedesovim motorom prilikom ugradnje istoga ne trebaju raditi nikakve preinake na njemu već su sve dimenzije standardizirane i svi imaju identičan motor, prijenos i šasiju.
Dozvoljena će biti samo jedna turbina s ograničenjima dimenzija i mase. Pohrana energije će biti uparena s kontrolnom elektronikom koja je već duže vremena standardna u F1.
MGU-K će zamijeniti MGU-H jedinicu, odnosno pomoću kontrolne elektronike će sam vozač biti zadužen za raspoređivanje snage slično kao što je bio slučaj s KERS-om, koja će biti viša u odnosu na sadašnju isporučenu preko MGU-H.
MGU-K značajka će dati vozačima više taktičkog manevra, odnosno bit će u mogućnosti nekoliko krugova pohranjivati dobivenu električnu energiju pa prilikom prestizanja ili obrane pozicije istu dozirati po potrebi.
U FIA-inoj izjavi stoji da će se tijekom kraja sezone 2017. te kroz cijelu 2018. godinu, razgovarati s timovima o uspostavljanju ograničenja testiranja i razvoja pogonskih jedinica kao i druge mjere rezanja troškova.
Sportski šef Formule 1 Ross Brawn je rekao:” Pogonska jedinica za 2021. godinu je primjer kako će FIA kao regulator, F1 kao nositelj komercijalnih prava te timovi i proizvođači raditi zajedno na dobrobit sporta.”
“Današnji prijedlog je bio rezultat niza sastanaka održanih tijekom 2017. godine s aktualnim timovima te onima koji su pokazali interes da budu dio vrha motorsporta”, dodaje Brawn.
“Također, pažljivo smo slušali što obožavatelji sporta misle o trenutnim pogonskim jedinicama i što bi htjeli vidjeti u budućnosti s ciljem definiranja skupa propisa koji će omogućiti jednostavniji, jeftiniji i bučniji pogonski sklop. Cilj je stvoriti preduvjete koji će olakšati novim proizvođačima ulazak u Formulu 1 kao dobavljačima pogonskih jedinica te postizanje veće ravnopravnosti u sportu”, zaključuje Brawn.
Sažetak izmjena pravilnika
- 1.6 litarski V6 turbo hibrid
- 3000 o/min veća brzina okretaja motora za poboljšanje zvuka
- restrikcije na unutarnjem dizajnu pogonske jedinice koji ograničavaju troškove razvoja te ekstremna dizajnerska rješenja
- uklanjanje MGU-H
- uvođenje snažnijeg MGU-K s naglaskom na ručnu raspodjelu snage tijekom utrke te s mogućnošću uštede energije tijekom nekoliko krugova kako bi se moglo taktizirati
- jedna turbina s ograničenim dimenzijama i masom
- standardna pohrana energije i kontrolna elektronika
- visoka razina propisa vanjskog dizajna kako bi se dobio “plug-and-play” motor, prijenos i šasija
- namjerava se istražiti strože propise o gorivu te ograničiti broj korištenih goriva