Početkom 2016. Aston Martin i Red Bull su započeli suradnju i igru s hiperautomobilima, a sada Adrian Newey s ponosom predstavlja prvi rezultat.
Oslobođen svih cestovnih ograničenja, Aston Martin Valkyrie AMR Pro je savršen prikaz snage i performansi kada se dvije tvrtke trkaćeg predigrea udruže.
Nažalost, proizvodnja je ograničena na samo 25 jedinica kojima je rok isporuke tek 2020. godina. Napomenuli bi da nećete morati odriješivati kesu jer su svi već prodani.
“Imamo slobodu napraviti ekstremnu evoluciju”, kazao je Newey.
Najveće razlike, između cestovnog Valkyrie-a i ovoga namijenjenog samo za stazu su u karoseriji. Cijela aerodinamika se bazira na što većem potisku, a izrađena je vrlo sličnim tehnologijama kao i F1 bolidi.
Bok uz bok s LMP1 i F1
Motorizacija ostaje ista kao i u cestovnoj inačici, atmosferski 6.5-litarski V12 Cosworthov motor. Ima veću snagu i okretni moment jer nema emisijskih ograničenja, odnosno restrikcija na usisu, ispuhu te omjeru zraka i goriva unutar cilindra.
Pomoć u performansama će dati i jača baterija dok Rimčev “Energy Recovery System” ostaje isti, samo uz reprogramiranje upravljačke jedinice.
AMR Pro će imati nešto manje dimenzije kotača od onih cestovne verzije iz razloga da bi mogao voziti na Michelinovim trkaćim gumama, identičnim kao što koristi LMP1 trkaća serija.
AMR Pro koristi i karbonske kočnice napravljene istom tehnologijom kakve su u F1.
Kao što je i za očekivati, uklonjena je svaka nepotrebna masa kako bi automobil imao uistinu trkaći DNK. Uklonjen je kompletan ventilacijski i klimatizacijski sustav, stakla su stanjena i napravljena od polikarbonata, a karoserija je u potpunosti izrađena od ugljičnih vlakana, kao i dijelovi ovjesa.
Ono što će vlasnike najviše veseliti u trendu skidanja svega nepotrebnog je potpuno protočan i olakšan ispušni vod bez ikakvih prigušivača koji će omogućiti takvu grmljavinu V12 motora da će se cijela F1 posramiti.
Brojke na papiru su zapanjujuće, a to je maksimalna brzina preko 400 km/h, kroz zavoje će moći ostvarivati sile od 3.3 G bez straha od proklizivanja ili prevrtanja, dok će sile prilikom kočenja dosezati čak 3.5 G.
Najimpresivnija činjenica je da trenutne simulacije Red Bull Technology centra pokazuju kako će Aston Martin Valkyrie AMR Pro dosegnuti performanse današnjih LMP1 i F1 bolida, što je u ne tako davnoj prošlosti bilo jednostavno nezamislivo.