McLaren Senna je automobil koji se vraća korijenima u spomen na jednog od najvećih vozača Formule 1 ikada. Filozofija mu se temelji na izradi savršenog spoja između vozača i automobila.
McLaren Senna je automobil koji može pobiti sva vremena svih staza na kojima je neki McLaren ikada vozio, a uz to je i legalan za vožnju po cesti.
To je automobil u potpunosti posvećen vozaču kako bi izvukao najbolje iz njega. Ne čudi stoga naslovni moto – Izazovi nemoguće.
McLaren sprema ultimativnu seriju iznimno rijetkih i jednog od najstrašnijih McLarena ikada proizvedenih. Senna je dobio čast biti prvijenac u seriji.
McLaren Senna će se ručno sastavljati u Englesko i bit će proizvedeno sveukupno 500 jedinica. Cijela kolekcija je već rasprodana!
Upoznat ćemo se s cestovnim bolidom u tri kategorije: performanse, dizajn te inovacije.
Performanse
Svrha McLaren Senne je biti ultimativni automobil za stazu koji je i legalan za cestu.
Na prednjem i na stražnjem dijelu ovoga superautomobila je integrirana aktivna aerodinamika koja generira daleko iznadprosječne razine potiska koji bi u teoriji mogao držati ovaj bolid zalijepljenim za strop tunela te tako voziti. Sve to radi u harmoniji s trkaćim aktivnim hidrauličkim ovjesom (RCC II) koji je spojen na ultra tvrdu monokok šasiju kako bi se osjećaj ceste što više približio vozaču.
Kompletna šasija je izgrađena od ugljičnih vlakana osigurava ovom vozilu titulu najlakšega McLarena još od ikonskog F1 modela. Također ovaj model krasi i do sada najjači McL motor, 4.0 litreni V8 koji proizvodi 800 konjskih snaga te isto tako 800 Njutn metara okretnog momenta. Ti podaci daju fantastičan omjer snage i mase od 688 KS po toni.
Dizajn
“Oblik koji slijedi funkciju”, tako su opisali dizajneri McL Senne svoju kreaciju. Prvi dojam kada pogledate bolid odaje agresivnost, i sve dublje što ulazite u detalje otkrivate da svaki milimetar oku vidljiv ima funkciju povećanja performansi. Pa tako debljina stražnjih svjetala i kut postavljanja ispušnog sustava ima svoj doprinos.
Potisak [downforce] i aerodinamička ravnoteža su bili vodeći principi pri dizajniranju ovoga stroja. Svaka crta automobila od prednjega do zadnjega kraja ima svoj smjer koji vodi, ili u funkcionalni usis ili u ozračivanje. Kada biste stavili ovaj automobil u zračni tunel ne biste mogli naći dio gdje bi zrak prostrujao “u prazno”, odnosno bez točno određene funkcije.
Aktivna aerodinamika koja omogućava toliki potisak, želi omogućiti vozaču da iskuša granice do kojih nikada nije došao.
Inovacije
Nova generacije aktivne aerodinamike prednjega i stražnjega kraja povećavaju kontrolu i sile za koje se do sada smatralo da su van zakona fizike u automobilizmu. Na svaki detalj se pridonijela što veća pažnja kako bi se maksimizirala učinkovitost.
Šasija (MonoCage III) od ugljičnih vlakana je najjača monokok šasija ikada koju je McLaren izgradio za neko cestovno vozilo. Kočioni sustav od ugljične keramike je najnapredniji sustav koji možete naći u nekom cestovnom vozilu.
Ne postoji automobil kao što je McLaren Senna. Ultimativni član iz obitelji McLaren je najrijeđi i najekstremniji stroj koji ocrtava fiozofiju proizvođača. Za razliku od McLarena P1 koji je napravljen da bude najbrži na stazi i cesti, model Senna je dizajniran i razvijen s novom junačkom dozom koja je bez presedana.