Mercedesova F1 momčad priprema posve novi motor za sezonu 2018. Riječi su to vođe odjela Andy Cowella.
Mercedesov je motor postavio visoku letvicu za konkurente od samog početka turbo V6 hibridne ere koja je započela 2014. godine. Bili su izrazito dominantni do prošle sezone kad se Ferrari značajno približio srebrnoj strijeli.
Protekle su četiri sezone samo tri momčadi pobijeđivale Velike nagrade. Ferrari je nakon tri razočaravajuće sezone napokon proradio u svjetlu kakvom se očekivalo, dok je Red Bull postao opasan izazivač u drugom dijelu prošle sezone.
Mercedesu ništa ne preostaje već da podigne intenzitet rada jer konkurenti su im za vratom. Planiraju povratiti staru prednost i poboljšati novi motor.
Vođa pogonskog odjela Cowell kaže da će gotovo cijeli motor za 2018. biti posve nov.
“Prošli smo nekoliko faza razvoja tokom prošle sezone i pronašli neke zanimljive ideje kako poboljšati snagu i rad motora. Imamo ideje za smanjenje trenja u gotovo svim područjima pogonske jedinice i gubitke u električnim sustavima”, iznosi Cowell.
Iako smo već u petoj sezoni turbo V6 hibridne ere, Cowell drži kako novi motori imaju još prostora za pronalazak performansi.
“Svaki put kad napravite motor ili fazu poboljšanja, nešto novo naučite. Problem se javlja kad zamrznete koncept pa krenete na utrke i učite iz prakse, ali onda ne možete inkorporirati nova rješenja bez ugrožavanja fundamentalnih kvaliteta”, navodi šef odjela.
“Neka od tih rješenja su veliki i bitni fundamentalni dijelovi za napredak izgaranja, smanjenje trenja ili ugradnja novih materijala za bolju pouzdanost”, dodaje Cowell.
Prema njegovim su riječima eksperimenti i testno postrojenje izuzetno bitni u procesu: “Morate točno znati što tražite i želite izmjeriti. Također trebate impresivan dyno test s odličnim senzorima i kvalitetnom metodologijom s kojom točno detektirate poboljšanja”, zaključio je Cowell.