Uz tehničke promjene o kojima smo pisali, danas vam donosimo i one sportske naravi. Radi se o brojevno malim, ali značajem velikim promjenama! Ovo su ključne:
Tri motora po sezoni
U nastojanju da pogonske jedinice budu još pouzdanije te da se smanje troškovi, FIA je odlučila svesti broj istih na svega tri po sezoni. Valja naglasiti da ćemo u 2018. imati i jednu utrku više nego u 2017. godini!
S obzirom da će motor trebati izdržati sedam utrka, pred inženjerima je vjerojatno najteži posao ikada pri traženju idealnoga omjera između pouzdanosti i performansi.
Motor manje po sezoni znači da će timovi imati i jednu šansu manje za uvođenje nadogradnji. Takvo ograničenje stavlja u još veću prednost one timove koji budu najbolje upravljali njihovim razvojnim programom, a kao rezultat toga možemo očekivati dva scenarija: do sada dominantni timovi će postati još dominantniji ili će se dogoditi preokret u rasporedu snaga.
Jednostavnije penalizacije u startnom poretku
Jedan motor manje plus jedna utrka više u kalendaru daju savršen recept za penalizacije u startnom poretku, no način kažnjavanja vozača je pojednostavljen kako bi navijači mogli jednostavnije pratiti odakle će njihovi favoriti startati utrku.
Prethodnim sustavom kažnjavanja vozači su mogli skupiti puno više kaznenih mjesta nego što je bilo vozača na startu.
Sada, svaki vozač koji dobije kaznu od 15 ili više mjesta, zbog izmjene raznih elemenata pogonske jedinice, starta kao posljednji.
Ako više vozača promjeni dovoljno elemenata da zaradi kaznu veću od 15 mjesta, posljednji će biti onaj koji je i posljednji mijenjao te elemente, odnosno onaj koji mijenja motor na početku trkaćeg vikenda startat će utrku s pretposljednjeg mjesta ukoliko netko nakon njega napravi istu promjenu.
Širi raspon komponenti guma
Kao i prošle sezone, službeni dobavljač guma bit će Pirelli koji će i dalje po svakom trkaćem vikendu timovima isporučiti po tri vrste guma za suho te dvije za mokre uvjete.
Međutim, ove godine raspon guma za suho je dobio još dvije uzdanice zvane “hypersoft” [hiper mekane] s jedne strane spektra te “superhard” [super tvrde] s druge strane spektra.
To znači da će biti ukupno sedam različitih komponenti uz to da će sve postati razinu mekše nego što je to bilo do sada, što timovima daje najbrže gume u povijesti F1.
Početni podaci testiranja i simulacija sugeriraju da bismo mogli imati odmah na početku sezone i do sekunde brže krugove nego do sada.
Dogodile su se male promjene i obojanim oznakama guma pa je tako sada hiper mekana komponenta ružičasta, ultra mekana ljubičasta, super mekana crvena, mekana žuta, tvrda plava te super tvrda narančasta.
S obzirom da je opći pomak ka mekšoj gumi za očekivati je malo više uzbuđenja u utrkama jer će vozači biti prisiljeni na više zaustavljanja u boks te će biti umanjen broj utrka sa samo jednim zaustavljanjem u bokseve.