FIA i IndyCar blisko surađuju na razvoju vjetrobranskog stakla kako bi što bolje razumijeli održivost potencijalnog zaštitnog sustava.
Nakon dvogodišenjg razvoja HALO sistema, FIA je odlučila da će upravo taj nepopularni dodatak biti dio njenih vrhovnih kategorija poput F1, F2 i Formule E od ove godine.
Odluka je donesena nakon Vettelove “zamantanosti” na posljednjoj probi vjetrobranskog stakla u Silverstonu, a ovog vikenda je po prvi put testirana u IndyCaru. Test je za razliku od onoga na F1 bolidu, prošao pozitivno po riječima vozača Scotta Dixona.
Ključne figure F1 i IndyCar serije se sastaju čak četiri puta na godinu kako bi podijelili podatke koji se tiču sigurnosnog razvoja. “Susrećemo se s IndyCar predstavnicima, NASCAR, V8 Supercar u Australiji…u potpunosti smo svjesni što tko radi”, govori FIA-in sigurnosni delegat Laurent Mekies.
“Oni točno znaju što smo radili pri razvoju Halo sistema, ali su krenuli u smjeru vizira. Jako mi je drago vidjeti da IndyCar ulaže energiju u razvoju nečega što bi moglo poslužiti i drugima”, nastavlja delegat.
“Uvjeren sam da ćemo ih jako skoro uhvatiti, pitanje je tjedana. Mi smo mala zajednica i često komuniciramo. Uvijek nastojimo dijeliti ono na čemu radimo. Čak smo se i susreli s tvrtkom koja proizvodi vizir, tako da profitiramo na obje strane”.
“Najvažnije je utvrditi od čega se točno branimo. Po tom pitanju još nemamo univerzalnu istinu i ne znamo tko je u ptopunosti u pravu ili u krivu. Pri izradi odabirete od čega se branite, a tek onda morate prihvatiti ako se dogodi nešto protiv čega nema pomoći ili je ima nedovoljno”.
“Vjetrobran kakav smo zadnji put koristili u Silverstonu prošle godine je ima smanjenu razinu zaštite pa moramo naći dobar kompromis. Jako je dobro što se bitan igrač poput IndyCar odlučio uključiti u pronalazak što boljeg rješenja”, zaključio je Mekies.