Četvrtak 24.05.2018. VN MONAKA: Trening
11:00 – 12:30 Prvi Trening
15:00 – 16:30 Drugi TreningSubota 26.04.2018. VN MONAKA: Kvalifikacije
12:00 – 13:00 Treći Trening
14:00 – 15:00 KvalifikacijeNedjelja 27.05.2018. VN MONAKA: Utrka
15:10 – 17:00 Grand Prix
Legendarna gradska staza Monte Carlo u F1 kalendaru je jedan od simbola sinergije motorsporta i glamura već dugi niz godina.
Mediteranska oaza je redoviti domaćin spektakularne svite F1 vozača i momčadi te ih počasti priređivanjem najglamuroznijeg događaja godine. Na gala večeri petkom imamo priliku vidjeti ljepotice iz svih dijelova svijeta, najveće face iz motorsporta i nezaobilazne najbolje automobile današnjice.
Staza je smještena na francuskoj rivijeri uz talijansku granicu i u kalendaru je od 1955. godine. Konfiguracija staze se vremenom nije puno mijenjala i pripada jednoj od četiri historijske utrke. Za vrijeme utrke vozači odrade preko 4 tisuće promjena brzina i 21% vremena provedu na kočnici.
Bivši svjetski prvak Nelson Piquet je usporedio utrkivanje Monacom u bolidu Formule 1 s vožnjom bicikla po spavaćoj sobi. Staza ne ostavlja prostora za grešku, posebice u kombinaciji s cestovnim asfaltom i izbočinama na stazi koji predstavljaju veliki izazov za vozače i momčadi. Izlazak sigurnosnog automobila svake je godine gotovo stopostotan.
Vozači i momčadi moraju podesiti bolide na postavke s maksimalnim downforceom jer staza ima samo dvije “ravnice” na kojima se može pretjecati, a ostalo su većinom kočione zone i spori zavoji s minimalnim šansama za pretjecanje.
Najtrofejniji vozač u Monacu je Ayrton Senna sa 6 pobjeda dok Michael Schumacher ima jednu manje. Od aktualnih vozača najuspješniji su Lewis Hamilton, Sebastian Vettel i Fernando Alonso s dvije ostvarene pobjede. Od momčadi, McLaren je sakupio čak 15 pobjeda, dok je Ferrari drugi s 10 pobjeda.
Dužina kruga: 3.337 km
Broj krugova: 78
Rekord kruga: 1:14.820 S. Perez (2017)
Maksimalna brzina: 300 km/h
DRS zone: 2
Pun gas: 35%
Najduža ravnica: 669 m
Razina downforcea: Visoka
Prvi sektor
Na najkraćoj startno-ciljnoj ravnini u kalendaru vozači hvataju brzinu oko 295 km/h i pozicioniraju bolide za što ravnije kočenje u zavoj 1(Sainte Devote) koji se prolazi u 3. brzini sa 100 km/h. Iz njega izlaze u punom gasu i penju se uskim i zavojitim dijelom Beau Rivage u kojem dosegnu brzinu od preko 270 km/h. Sljedeći je zavoj varljivi Massanet (3) kojeg vozači prolaze u 4. brzini sa 145 km/h nakon čega slijedi desni zavoj Casino (4. brzina 130 km/h) iz kojeg vozači pri izlasku izbjegavaju veliku grbu na trkaćoj liniji zbog uraslog korijena stabla.
Drugi sektor
Prepoznatljivi zavoj Mirabeau Haute je uvod u najsporiji dio staze i prolazi se u drugoj brzini sa 70 km/h nakon čega slijedi najsporiji zavoj u F1 kalendaru – Fairmont. On se prolazi s 40 km/h u prvoj brzini i samo se najhrabriji okušaju pretjecati u njemu. Inače se radi o zavoju zbog kojeg se specijalno podešava upravljački mehanizam zbog velikog kuta skretanja.
Potom slijede dva desna zavoja Mirabeu Bas i Portier koji se prolaze sa 80 km/h u drugoj brzini nakon čega slijedi ubrzanje prema kultnom tunelu koji se prolazi u punom gasu i hvata brzina na izlasku od preko 300 km/h. Po izlasku iz tamne sekcije vozači moraju biti veoma pažljivi jer ih u slučaju vedrog vremena zabljesne sunce i nezgodnog kočenja na grbavoj nizbrdici za šikanu Nouvelle koja se prolazi u drugoj brzini sa 70 km/h.
Zatim slijedi vozačima najdraži dio staze put zavoja Tabac (4. brzina, 160 km/h) i sekcije Bazeni u kojima su vozači često ostavljali tragove guma na ogradama uz stazu.
Treći sektor
Započinje nevjerojatno brzom šikanom Louis Chiron (230 km/h, 5. brzina) i munjevitom promjenom smjera za znatno sporiju šikanu Piscine (100 km/h, 3. brzina). Vozačima potom preostaje posljednji test koncentracije u zavojima Rascasse (2. brzina, 60 km/h) i Anthony Noghes (2. brzina, 80 km/h) u kojima moraju maksimalno kontrolirati proklizavanje bolida jer u suprotnom mogu nastup vrlo lako završiti u zidu.
odlična staza jer je dio tradicije f1. i uvijek gledamo razbijanja, najopasniji je izlazak iz tunela
bit ce razbijanja uvijek na ovoj stazi najopasniji izlazak iz tunela