Bivši šef Lotusove F1 momčadi Matthew Carter otkriva kako je Mercedes jednom otključao tajni mod koji je omogućio Romainu Grosjeanu osvajanje podija na VN Belgije 2015. godine.
Matthew Carter je bio direktor momčadi posljednje Lotusove sezone u F1 2015. Opisao je slučaj korištenja tajnog moda u Spa koji povećava performanse i isporuku snage Mercedesa isključivo kako bi pobijedili Sebastiana Vettela i Ferrari za najnižu stepenicu postolja.
Mercedesovi vozači Lewis Hamilton i Nico Rosberg su uvjerljivo vodili utrku ispred Vettela koji je odabrao strategiju jednog ulaska u boks. U posljednjoj je fazi Nijemac potpao pod pritisak Romaina Grosjeana na novim gumama.
“Mercedes nije želio da Sebastian Vettel osvoji mjesto na podiju u Spa i vidjeli su da mu se Romain pogonjen njihovim motorom približava. Tada su nam isporučili drugačiji mod koji smo smijeli koristiti samo jednom”.
Bolid je naprasno dobio na performansama što se može vidjeti na vremenima krugova. Između 25. i 30. kruga Grosjean je prosječno vozio krug 1:55,6. Narednih je osam krugova podigao tempo na 1:54.8 i približio se na opasnu udaljenost Vettelu.
Francuz je u 39. krugu službeno započeo napad i već krug nakon bio na pola sekunde od Nijemca. Vettel je bio na istim gumama kao Grosjean, samo sedam krugova starijim. U 42. krugu guma više nije mogla izdržati Vettelovu jurnjavu i raspala se srećom nakon brzog i opasnog zavoja Eau Rouge te omogućila Grosjeanu osvajanje prvog i jedinog postolja te sezone.
Grosjean je po završetku utrke kazao da su se performanse s jačom isporukom snage, prenijele i na držanje bolida kroz zavoje. “Romain mi je rekao da nikad nije vozio bolid dosad na takav način kao u ključnoj fazi utrke”, navodi bivši šef Lotusa.
“Sve to ima smisla jer kad ti bolid ide brže, jači je aerodinamički otpor, gume bolje rade, ne morate što kasnije kočiti. Jednostavno rečeno, svaki je dio bolida bolje radio zbog ulaska u ovaj tajni mod”.
“Mercedes nam nikad nije kazao što je to bilo, samo da nema nikakve razlike od regularnog moda. Romain mi je na to kazao ‘Nema šanse, auto je bio skroz drugačiji'”.
Iako su u Lotusu koristili dobro nam znano magično dugme u kvalifikacijama, misteroznoj postavci do kraja sezone nisu imali pristup.
“U narednim smo ih utrkama pitali koji je to bio mod motora i kako bismo ga opet željeli koristiti, na što bi nam oni kazali da se radilo o specifičnoj postavci za Spa. Uglavnom nismo ga više vidjeli”, zaključio je Carter.