Osvajač LeMans i WEC titule Porsche 919 Hybrid je oborio rekord na Spa-Francorschampu koji je prethodno držao Lewis Hamilton u prošlogodišnjem Mercedesu F1.
Hamilton je napravio vrijeme 1:42.553 s kojim je osvojio Pole poziciju i spustio rekord, dok je jučer Porescheov Neel Jani pilotirao poprilično modificiranom verzijom Porscheova 919 Hybrida i napravio vrijeme 1:41.770.
Porsche je trenutno na oproštajnoj turneji i koristi prerađenu Evo verziju prototipa kako bi proslavili titule od 2015 do 2017. godine. Povlače se iz LMP1 natjecanja kako bi se usredotočili na ulazak u Formula E prvenstvo.
Porsche je odlučio demonstrirati sav potencijal prototipa s oslobađenjem od WEC regulacije. Janijevo vrijeme je za čak 12 sekundi brže od ovogodišnjeg osvajača Pole pozicije na 6h Spa-Francorschampsa.
Napravljene su neke aerodinamične modifikacije, stavljen je veći prednji difuzori, uveden DRS na stražnje krilo i ubačena poboljšanja za sezonu 2018 koja nikad nisu ugledali svjetlo dana u službenom natjecanju.
Jani je raspolagao sa znatno većom snagom motora s obzirom na nepoštovanje WEC-ovih pravila poput protoka goriva. Snaga njegova motora je tako skočila s 500 na 720 konjskih snaga, a električnog pojačanja s 400 na 440 konjskih snaga zbog čega je Švicarac dosegnuo brzinu od 359 km/h!
“Krug je bio fantastičan! Vrhunska vožnja Neela i sjajan rezultat inženjera”, kazao je Fritz Enzinger, potpredsjednik LMP1. “Današnji rekord pokazuje ultimativne performanse najinovativnijih automobila današnjice”.
“Cilj je bio vidjeti koje su stvarne performanse Porsche 919 Hybrida kada ga oslobodimo svih restrikcija”.
Vozač Jani kaže da se radi o najbržem autu kojeg je vozio. “Razina prianjanja je otvorilo sasvim novu dimenziju za mene. Nisam mogao zamisliti ovo prije!”, govori Jani.
“Brzina kojom se sve događa tokom letećeg kruga sa 919 je sasvim drugačija od onoga na što sam se naviknuo u WEC-u. Brzina je tako velika da zahtjeva drugačiju reakciju i upravljanje”.
“Ne samo da smo brži od F1 bolida iz 2017, već smo i za 12 sekundi skinuli prošlogodišnji WEC Pole poziciju”.
Inženjeri Porschea vjeruju kako bi dodatno poboljšali vrijeme da nisu ograničeni resursima. “Ovo je bilo kao ostvarenje sna”, kazao je glavni trkaći inženjera LMP1 Stephen Mitas, koji je ujedno i vođa projekta.
“Nakon što smo razvili, poboljšali i utrkivali se s 919 Hybridom uspješne četiri sezone, momci su se jako zbližili s njim. Svi smo znali, kolikogod 919 Hybrid bio uspješan, nikad neće pokazati puni potencijal”.
“Čak ni Evo verzija nije u potpunosti iskoristila sav tehnički potencijal. Ovoga puta nismo bili ograničeni regulacijama, ali jesmo resursima”, dodaje.
“Veliko je zadovoljstvo pripremiti auto koje će srušiti F1 rekord”, zaključio je Mitas.
Komentar:Zašto Porsche ne da ove ljepotice nekom privatniku..?
Komentar:https://www.autosport.com/wec/news/135362/how-porsche-made-its-lmp1-car-an-f1-beater