Četverostruki MotoGP prvak Marc Marquez je na Red Bull Ringu danas prvi put vozio bolid Formule 1.
Marquez je odvozio stint od čak 43 kruga za volanom Toro Rossa STR7 iz 2012. godine. Radilo se o specijalnom testu za promociju nadolazeće F1 i MotoGP utrke u Austriji.
Marquez je vozio pod budnim okom Red Bullova savjetnika Dr. Helmuta Marka, vlasnika RB franšize Dietricha Mateschitza, Hondinog šefa Masashija Yamamota i neizvršnog direktora Mercedesa Nikija Lauda. Za nastup ga je pripremio bivši vozač Red Bulla Mark Webber.
Najviše što zanima pratitelje oba sporta su vremena koja je Marquez radio. Iako se ne izlazi u javnost sa službenim mjerenjima valja napomenuti kako je bolid iz 2012. demonstracijski, na Pirellijevim najtvrđim gumama, i bez KERS-a i DRS-a.
Ipak, vrijeme kruga oko kojeg se Marquez vrtio austrijskim brijegovima je neslužbeno iznosilo oko 1m15s. To je 10 sekundi sporije vrijeme od prošlogodišnje Pole pozicije Valtterija Bottasa, ali samo 6 sporije od najbržeg kruga Felipea Masse iz 2014. godine.
“Dan kojeg ću se uvijek sjećati”
“Nevjerojatan je osjećaj voziti Formulu 1. Smiješio sam se cijeli dan, ovo je bilo sjajno iskustvo”, kaže Marquez.
“Ovo mi je bilo prvo iskustvo s bolidom na stazi kojeg nikad nisam vozi. Probao jesam F3 bolid, ali to je bilo samo dva kruga na Motegiju”, nastavio je.
“Jučer sam bio jako nervozan, a i jutros. Teško sam spavao, naročito nakon pada u nedjelju. Ali to me nije zaustavilo da se zabavim i bilo je sjajno”, dodaje.
“Kazali su mi da nisam loš početnik, ali predaleko od stvarne brzine pa sam korak po korak razumijevao stvari, a kad si okružen s ovakvim legendama, sve postane lakše”, objašnjava.
Mark Webber je s velikom časti prihvatio dužnost Marquezova trenera. Kaže da je bio super-impresivan po brzini učenja tehnika potrebnih za pravilnu vožnju F1 bolida.
“Očito je da je Marc na vrhuncu zadatka na dva kotača, ali kada vozite F1 bolid, na drugačiji način generirate krug. U F1 ima puno više aerodinamičnog potiska i prianjanja kroz zavoje, a i pozicije sjedenja je unikatna”, govori Webbo.
“Jutro je bilo odlično. Skužio je odmah neke stvari pa smo prošli kočione zone, prolaske kroz brze zavoje, a sad smo na zadnjem dijelu tj. kako izvući puni potencijal bolida”.
“Bila je velika čast raditi s njim, mislim da je odlično vozio”, zaključio je Webber.
U popodnevnim satima za volan sjeda momčadski kolega Dani Pedrosa kojem vjerojatno i nije do vožnje jer je jutros obznanjeno kako gubi sjedište u tvorničkoj Hondi na kraju sezone.