Martin Kodrić (20) je ove godine sa svojom momčadi Barwell dvaput pobijedio u utrkama jake Blancipain serije. Sjajan rezultat koji najavljuje da bi u skoroj budućnosti mogli imati svog vozača u Le Mansu i to prvog od 1938. kada je grof Petar Oršić pobijedio u klasi na najvećoj svjetskoj utrci.
Martin Kodrić je danas naš jedini vozač u svjetskom vrhu. Pobjede prošle godine u klasi i ove godine u Silver kupu unutar vrlo jakog Blacipaina, stavljaju ga uz najveće poduhvate hrvatskog automobilizma.
Imao je samo 18 godina kad je ostvario najbolji rezultat među hrvatskim pokušajima u formuli i bio pred odlaskom iz jednosjeda?! Pa kako je to moguće…?! Pisao sam prije dvije godine i nisam se mogao načuditi…
Martin Kodrić je prije dvije godine osvojio drugo mjesto u utrci Formule Renault 2.0 u konkurenciji čak 35 mladih vozača iz cijeloga svijeta. No, prerano je shvatio da su naši potencijali i pokušaji u formulama slični hrvatskom svemirskom programu i da je to samo vreća bez dna koja, na kraju, ne može dati rezultat. Zato se u 2016. preselio u Blancipain, vrlo jako GT natjecanje…
“Osim toga, previsok sam i pretežak za formulu”, govorio je tada Martin, manekenskog izgleda. “180 cm i gotovo 90 kg s kacigom ne pomažu vozačima formula nego je to popriličan hendikep”, dodao je.
“U engleskom Sneterttonu sam testirao LMP3 i čini se da je to moja budućnost”, potvrdio je.
Čini se da naš Samoborac čvrsto stoji na zemlji. Vaš je novinar u 40-ak godina vidio dosta pokušaja naših formulaša od Vece Holjevca, prvog prvaka Jugoslavije u Formuli super VW koji je vozio i europsko prvenstvo F2, preko Denisa Popovića, Marina Čolaka do Kristijana Habulina koji je pobijedio u utrci Formule Renault Italia u Imoli. No, Kodrićevo drugo mjesto na kišnom Nurburgringu je najveći doseg.
24 sata Le Mansa (možda jednog dana) i nije toliko loša ideja…
“Slabo pratim F1. Trenutno je razočaravajuća. U njoj može biti Pastor Maldonado jedino ako iskrca 20-ak milijuna dolara. Polovica vozača mora platiti svoje sjedalo. Novih mjesta uopće nema”, objasnio je situaciju.
Martin je bio odličan đak gimnazije ”Benedikt Kotruljević” na zagrebačkom Sv. Duhu a uz utrke izdržljivosti planira i studij prava.
Ljubav prema svijetu utrkivanja Martinu je prenio stariji brat Ivan, koji se bavio vožnjom motokrosa i kružnim utrkama automobila. Do ulaska u bolid koji juri 250 km/h Martin je ipak došao preko svog uspjeha u kartingu. Bio je četvrti na Europskom prvenstvu, treći na prestižnom Winter Cupu, a sjeća se i borbi s Maxom Verstappenom.
„U Alcanizu smo bili prvi i drugi na Europskom prvenstvu, bila je to najbolja borba, stalno smo se prestizali, ali me u posljednjem krugu ipak izgurao. Tad se već vidjelo kakav je velik potencijal i nije me uopće iznenadilo kako je već sa 17 godina završio u Formuli 1“ – rekao je Martin.
“Max je stvarno fantastičan. Nema sumnje da će jednog dana biti svjetski prvak”, još uvijek misli Martin, a mi mislimo kako je došlo vrijeme da opet imamo našeg predstavnika u legendarnom Le Mansu…