Prije tri tjedna imali smo isto popodne dvije od tri najveće utrke na svijetu: Monte Carlo F1 i Indianapolis 500. Vrijeme je i za treću. U vikendu pred nama, vozi se 24 sata Le Mansa.
U životu ništa nije kao prije pa tako ni u Le Mansu nećemo vidjeti najbolje na svijetu nego ekipu koja je bila, ili vozila F1, ali eto, završila je u GT-u, Formuli E ili TCR-u. F1 je vrh našeg sporta i tako će još dugo ostati.
No, Le Mans je magičan. Zbog neopisive povijesti u kojoj je tu vozila sva krema iz F1 i to u danima dok su drmali F1. Zbog impresivnog grida, oko 400 tisuća gledatelja hrli na trkalište i naravno, jurnjave koja traje puna 24 sata.
Prošle je godine Porsche pobijedio iako je preko sat vremena bio u boksu. Ove će godine Toyota samo prošetati do pobjede jer nema nikakvu ozbiljniju konkurenciju. No, nitko se neće usuditi nešto reći protiv utrke u pokrajini Le Sarthe, 150 km zapadno od Pariza. A imat će što i vidjeti..
Ako LMP1 (najjača klasa Le Mans prototipova) ima očiglednog favorita, u LMP2 je tradicionalno ludnica. O favoritu niti pod razno. Slično je i u preostale dvije klase GT-a. Sve pršti od jako brzih auti i sigurno ćemo uživati.
Audi je digao sidro prije dvije godine, navodno zbog dieselgatea u što ne vjerujem. Porsche je otišao na kraju prošle godine jer se želi posvetiti, kao i sve tvornice svijeta, Formuli E. Tako je igrom slučaja Toyota ostala sama. Uzela si je Fernanda Alonsa i sad u Le Mansu ima ”sitting duck”. Usput, monstrum Porschea od prošle godine dan danas ruši rekorde gdje god se rekreativno pojavi. Pa zašto to nisu dali nekim privatnim momčadima?! Da ti pamet stane…
Konkurencija Toyoti su privatni LMP1, ali samo prva tri zavoja..Nećemo vidjeti ni borbu dvije Toyote jer je programirano u milimetar. Prije dvije godine, Toyota je bila na pragu prve pobjede u Le Mansu, ali je nešto otišlo k vragu samo jedan jedini krug prije cilja. Jako dobar razlog za kolektivni harakiri.
Prošle godine odustale su sve tri Toyote, naravno. Tako ove godine, 24 sata vozit će se na prstima da se fortuna opet ne bi poigrala s tvornicom za koju danas vjerojatno svi navijaju. Ako slučajno ode jedna Toyota, mislim da će mehaničari i Alonso drugu odnijeti na ramenima do prvog mjesta, da se slučajno ne bi nešto dogodilo, a što bi bila tragedija par excellence.
Dakle, LMP2. Prošle je godine kineska momčad glumca Jackie Chana zamalo pobijedila u sveukupnoj konkurenciji. No, Porsche je, nakon spomenutog sata u garaži, vraćen na stazu i po krugu bio brži od Chana oko deset sekundi te pobijedio bez problema.
Ove godine ima 20 LMP2 posada i pobijediti stvarno može bilo koji auto. Konkurencija za polizati prste. Među pritajenim favoritima…Panis-Barthez competition (da, pobjednik Monte Carla Olivier Panis i bivši vratar Manchester Uniteda imaju svoju momčad), Chan sa čak četiri auta, legendarni Jan Lammers u Team Netherland, Paul di Resta, Jean Eric Vergne, veliki Juan Pablo Montoya, Pastor Maldonado…U LMP1 smo zaboravili i Jenson Buttona, Bruna Sennu, Andre Lotterera, Vitalija Petrova, Sebastiana Buemija, Olivera Turveya…
I u dvije klase GT-a je eksplozija konkurencije. Dovoljno je reći…BMW 8, Porsche 911, Ferrari 488, Chevrolet Corvette, Aston Martin Vantage, Ford GT. Nemojte se smijati američkom Chevroletu. Prošle je godine Corvette zamalo pobijedio…
Ako neko nema ideju kako gledati Le Mans, nek mi se javi u inbox.