Leclerc – Ferrarijeva prilika koja se ne propušta

VN Francuske je samo jedan od zadnjih pokazatelja kako je Charles Leclerc spreman za krajnje dosege i da mu je suđeno postati jednim od najvećih vozača u povijesti Formule 1. Sada je došlo vrijeme da Ferrari napokon donese hrabru odluku i promovira zvijezdu budućnosti u vlastitu trkaću postavu.

Iako je sva pažnja na Paul Ricardu bila usmjerena u kaotične scene na vrhu poretka u prve dvije šikane, u pozadini se događao tihi proboj zvijezde u nastajanju Charlesa Leclerca. Vozačke performanse koje pokazuje na stazi u “slabašnom” Sauberu su van svih očekivanja. Charles je napustio Francusku s četvrtim top 10 plasmanom u posljednjih pet utrka!

Impresivna forma mladog Monegažanina je jedna od najboljih u povijesti Formule 1, a vozačke velikane koji se mogu pohvaliti sličnom formom u početničkoj sezoni ne možemo nabrojati niti na prste jedne ruke (ako možete, javite nam se!).

Leclerc se trenutno nalazi na 14. mjestu u vozačkom poretku, ispred primjerice Romaina Grosjeana u Haasu (4-5. momčad trenutno po snazi), McLarenovca Stoffela Vandoorna i četiri F1 sezone iskusnijeg momčadskog kolege Marcusa Ericssona.

Ukratko o Charlesu
leclerc bianchi
Leclerc s velikim prijateljem Julesom Bianchijem

Leclerc uživa blisku suradnju s Ferrarijem još od juniorskih dana tj. početka trkaće karijere. Bio je prijatelj iz djetinjstva i kumče nesuđenog Ferrarijeva vozača, tragično stradalog Julesa Bianchija. Bianchi je, uvjereni smo, trebao voziti za Scuderiju 2015. godine da nije bilo fatalne nesreće u kišnoj Suzuki. Leclerc je tog dana izgubio velikog prijatelja, kuma i mentora.

Charles se ekspresno probijao kroz kartingaške klase te penjao na ljestvici kategorija jednosjeda. Nije bilo nikakvih naznaka da će Leclercov uspjeh prestati jer je u prvoj GP3 sezoni osvojio naslov i isto ponovio dogodine u jačoj F2. Stoga nas uopće nije iznenadio njegov vozački angažman u novonastalom partnerstvu timu između Saubera i Alfe Romeo u prosincu 2017.

S obzirom na pozornost i očekivanja od Leclerca u debitantskim nastupima na VN Australije i Bahreina, činilo se da mladić neće imati lagan zadatak jer je poražen od kolege Ericssona u obje prilike. Tada se branio kako se muči s prianjanjem i prilagodbom zbog iskoraka između F2 i F1 bolida.

“Iako sam u sportu od treće godine, nisam očekivao ovakav skok. Količina procedura, podataka, promjena vozačkog stila, jednostavno svega je veliki pomak”, objašnjava Leclerc.

“Bilo mi je jako teško u početku. Možda je ispalo tako zato što sam pokušao razumjeti bolid što prije jer dvije-tri utrke nisu puno za naučiti ponašanje bolida”, dodaje.

Promjena vozačkog stila koja je stupila s dobro iskalkuliranim i samokritičnim pristupom se naposljetku itekako isplatila Leclercu. U suludoj utrci u Baku je osvojio šesto mjesto, a tu je i započeo magični niz osvajanja ulazaka u najmanje drugu kvalifikacijsku seriju i bodova u utrci. Možda bi bilo bodova i u njegovom Monaku da mu nisu otkazale kočnice u završnici utrke…

Leclerc ima sve – i što sad?
leclerc
Sauber u Leclercovim rukama ne izgleda kao bolid sa začelja

Leclerc je već pokazao sve što treba za prelazak u top momčad, a to vrlo dobro zna šef Saubera Frederic Vasseur koji je nadgledao GP2 prvaka Lewisa Hamiltona te Nicu Rosberga u juniorskim kategorijama jednosjeda za momčad Art. On točno zna kvalitete koje neki vozač mora imati da ga izdvoje od ostatka.

Na upit koje je slične karakteristike vidio između Leclerca i primjerica Hamiltona te Rosberga, Vasseur je odgovorio: “Velika je razlika što se Lewis probio u F1 2007. godine, a Nico godinu ranije. Tada se imalo 20 testnih dana prije početka sezone, dok sada kreću u prvu utrku nakon samo tri-četiri ili u najboljem slučaju pet dana testova”.

“Prve staze u kalendaru nisu najlakše. Morate ih učiti na licu mjesta, poput Melbourna, Šangaja ili Bakua. To je težak proces”, govorio je Vasseur, i to u intervjuu prije prvih Leclercovih bodova u Azerbajdžanu!

“Uvjeren sam kako je Charles jedan od najboljih vozača koje sam vidio u životu. U potpunosti je posvećen radu, ali mora se snaći u ovom dijelu karijere jer je dosad bio naviknut pobijeđivati, a sada se bori u sredini poretka za bodove. Ipak, to je dio vozačkog odrastanja i procesa učenja”, objasnio je Vasseur.

Ono što je uslijedilo na VN Azerbajdžana, a potom i u Kanadi je izuzetan sportski trenutak – Charles u “slabašnom” Sauberu osvaja uzastopne bodove. Njegova je zrelost na početku prepoznata kao slabost, ali ista ga je naučila jednu stvar, ako nešto želiš naučiti i poboljšati se, morati ćeš raditi potrebne promjene.

Leclercova konstantna potraga za negativnim stranama svoje vožnje ga je dovela do riješavanja problema i stvari koje su ga mučile. Čak je poslije VN Francuske izrazio žaljenje zbog male greške koja ga je možda koštala jedne pozicije. Takav je pristup rijetko viđen kod vozača Charlesove dobi.

Pohvale na račun 20-godišnjaka dolaze sa svih strana, od šefova momčadi do kolega vozača. Ferrarijeva tradicija o promociji isključivo iskusnog vozača u tim bi uskoro mogla biti prekinuta. Propeti konjić se zasad najviše kockao s Felipeom Massom kojeg su 2006. doveli u Scuderiju s 24 godine.