Yamaha bi napokon trebala napokon napustiti redne četverocilindrične motore i preći na V4 konfiguraciju kako bi bili u koraku s glavnim konkurentima Hondom i Ducatijem, kaže Valentino Rossi.
Ako Yamaha ne pobijedi u Aragonu, oborit će svoj neslavni rekord iz razdoblja od 1996. do 1998. godine kada su postili od pobjeda čak 22 utrke.
Trenutno su Yamaha i Suzuki jedini proizvođači koji koristi redne motore, dok svi ostali proizvođači u MotoGP-u koriste V raspored cilindara.
Od početka MotoGP klase Honda koristi V motore. Do 2007. su koristili V5, a od tada su prešli na V4 konfiguraciju, dok je Ducati od svog ulaska u prvenstvo 2003. vjeran svome V4 dizajnu.
Rossi je upitan je li možda osim elektronike na Yamahi problem redni motor koji koriste od 2002. godine, a odgovor je glasio: “Da, moguće je da je i motor problem. To je moguće.”
“Možemo reći da su Honda i Ducati naučili nešto od Yamahe. Yamaha je već prije tri, četiri godine bila vrlo uglađena, dok su Honda i Ducati vrištali, bili su puno agresivniji.”
“Izgleda da su Ducati i Honda posljednjih godina puno sličniji Yamahi. A oni imaju V konfiguraciju, a mi rednu. To može nešto značiti”, rekao je Rossi.
Rossi trenutno zauzima solidno treće mjesto u prvenstvu, ali ne može biti zadovoljan dosadašnjim rezultatima i formom motocikla. Također primjećuje da Yamahina stopa razvoja u posljednjim sezonama zaostaje za ostalima.
“U posljednje je tri sezone početak bio vrlo dobar, ali što se prvenstvo više odmicalo, to smo više zaostajali”, nastavlja Doktor.
“Zapravo ako uzmete moje rezultate u posljednje tri sezone, primijetit ćete da sam u prvoj polovici imao puno više postolja nego li u drugoj.”
“Izgleda da su Honda i Ducati u mogućnosti bolje razviti motocikl u usporedbi s nama. Dakle to je problem i Yamaha to mora razumjeti”, zaključuje Rossi.