Što mislite koliko je prošlo otkad je Kimi prvi puta vozio Sauber? Samo 17 godina. Zamislite se malo nad ovim užasom… 17 godina je prošlo od tog vremena. Meni se čini kao da je to bilo prije par godina da je neki novi ludi Finac, nakon samo 23 utrke u životu (u Formuli Renault u konkurenciji s našim Marinom Čolakom) prebačen u F1. Grozno i stvarno za razmisliti kako je sve jako, jako kratkog vijeka…
Sezona 2018. Prvo, bilo je jako dobrih utrka punih preticanja i zbog toga moramo biti zadovoljni. Drugo, osim virtuozne izvedbe Lewisa Hamiltona koji nije imao konkurenciju nakon ljetne stanke, imali smo još samo Maxa Verstapena, a to je daleko premalo da sezonu proglasimo uzbudljivom ili povijesnom.
Bila je ovo još jedna godina Ferrarijeva lutanja, još jedna godina u kojoj pravila ne dozvoljavaju da se istakne još pokoja momčad ili vozač i još jedna godina propadanja McLarena i Williamsa što je teško shvatljiva tragedija.
No, zadržimo se na lijepoj strani priče. Dakle, imali smo osam, devet izvrsnih utrka u kojima smo uživali i to bi morala biti idejna vodilja vezana za ocjenu ove sezone. No, iako je uštogljeni Bernie isplovio iz F1, ne znači da će uštogljenost (možete to nazvati i gramzljivost velikih firmi, ili snobovstvo kod društvene elite, samo tako ispariti). Najbolji primjer je da apsolutno nema niti jedne nove momčadi na horizontu.
Sjećam se da je 1974. bilo 77 vozača u sezoni. Naravno, to je druga krajnost i koliko god je romantična jer su se pojavljivali svakojaki simpatični likovi, naravno, da je s današnjeg aspekta besmisleno. No, i ovo danas je također. Naročito uz činjenicu da McLaren i Williams niti druge godine nemaju neku šansu za ulazak u top 5 timova.
Vrlo je izvjesno da će im se uz Kimija i Daniela Ricciarda pridružiti još poneko. Svi su oni na silasku ”s konja na magarca”. Najviše mi je žao Ricciarda što napušta Red Bull, ali što mi znamo, možda Renault proradi u negdašnjem sjaju.
Da je Kimi lud znamo već dulje vrijeme, pa onda i razumijemo što mu treba Sauber za kraj, a možda i Alfa Romeo ubaci neku vreću novaca pa to bude dovoljno za pokoji podij i borbu za vrh sredine poretka.
Više od svega bih želio da Renault dogodine pokaže kako Schumacherovo i Alonsovo vrijeme nije bilo tako daleko. Naročito ne ono iz prijelaza u ’90-e prošlog stoljeća kad je Renaultov motor bio zasebni svemir u Williamsu.
Na kraju sezone se opet sve svelo na Ferrari jer ako u Maranellu ne mogu biti dominatni, onda i prvenstvo ne liči na ništa. Pa koji je razlog da ni ove godine nisu napravili ništa..?
Vettela bi lako mogli proglasiti za ”Pedra” jer je napravio previše grešaka kakve nisu karakteristične za najveće. Najveći ne griješe, barem ne kako je Seb to radio ove godine.
Najveći su savršeni. Mogu napraviti pokoju grešku tokom sezone, ali ostala izvedba mora biti u domeni savršenstva.
Tako su radili i Senna, Clark, Prost, Lauda, a vjerojatno i Fangio kojeg nisam imao čast… Seb, srećom, ima još koju godinu za dokazati da je velik vozač i zasluženi četverostruki prvak. Obe godine pet pobjeda, ali ništa u usporedbi s Lewisovih čak jedanaest.
Kimijev kraj druge epizode s Ferrarijem nije oduševio. Ima tu jednu pobjedu u Austinu i Pole u Monzi, ali sve ostalo je bilo manje od očekivanog. Prevelik je on vozač da bi na kraju karijere bio vodonoša, pa makar i četverostrukom svjetskom prvaku.
Za Bottasa i dalje nemam što za reći. Ok, on je klasični vodonoša i ima peh što se našao u Mercedesu kada se sve radi za Hamiltona.
A sad malo ekskluzive za kraj – 30 Najboljih F1 vozača svih vremena:
1. Senna, 2. Fangio, 3. Clark, 4. Schumacher, 5. Hamilton, 6. Prost, 7. Alonso, 8. Lauda, 9. Moss, 10. Stewart, 11. G. Villeneuve, 12. Ascari, 13. Mansell, 14. Raikkonen, 15. Peterson 16. Hakkinen, 17. Piquet, 18. Brabham, 19. Rindt, 20. Fittipaldi, 21. Hunt, 22. Andretti, 23. Montoya, 24. Brooks, 25. Button, 26. G.Hill, 27. Reutemann, 28. P. Rodriguez 29. Schecker, 30. Surtees…
Yes!! Ayrton Senna je prvi!!