Nova sezona donosi novu nadu i energiju, ali sudeći prema glasinama iz utjecajnih medija i nove probleme za Red Bull.
Partnerstvo Red Bulla i Honde je započelo obećanjima da će se odmah boriti za vrh i najavama kako su im motori već sada bolji od Renaultovih.
Prvi vozač austrijske momčadi Max Verstappen je istaknuo kako očekuje da će ih savezništvo s ikonskim proizvođačem motora podignuti na veću razinu. Ali s druge strane postoje i glasine da je Daniel Ricciardo napustio Red Bull samo zbog Honde i prešao u ‘rivalsku’ momčad Renault.
U realnosti je mnoštvo suprotnih mišljenja, ali činjenice su svetinja. U automobilizmu, to su pobjede, rezultati i ostali uspjesi. Nema vrhunske priče bez da je popraćena s nečim od navedenih začina, što ovoj zasad nedostaje.
Napokon se slegla prašina od F1 sezone 2018 koja je podigla dosta prašinu, ali ne zbog neizvjesne borbe do samog kraja prvenstva, već još jedne izvrsne partije Lewisa Hamiltona i Mercedesa te Ferrarijevih propusta zbog kojih su se dogodili potresi unutar momčadi.
Sezona 2019 će zasigurno biti jako zanimljiva i vrijedna pažnje jer se dosta stvari posložilo na način koji odgovara pratiteljima sporta. Red Bull je napokon tvornička momčad, na mjesto ‘uspavanog’ Kimija je došao briljantni Charles Leclerc, Ricciardo će se okušati u izazovu karijere, a i bolidi će izgledati drugačije te će biti nešto bolji za utrkivanje (tako barem kažu iz FOM-a).
Red Bull-Honda: Početak divnog prijateljstva?
Red Bullovi više nisu mušterije pa ćemo manje slušati njihove jadikovke o slabom i nepouzdanom Renaultu. Svi njihovi navijači očekuju da će savezništvo s Hondom upaliti jer su Japanci jedni od najuspješnijih motorskih dobavljača ne tako dalekog 20. stoljeća, a i dobro poučena nedavnim gorkim iskustvom s McLarenom.
Iako sezona još nije započela, a do prvih testiranja je mjesec dana, popularni njemački magazin Autobild navodi kako im ne ide sve po planu. Suradnička tvrtka AVL ima određena neslaganja s Hondinim inženjerima u vezi razvoja motora pa se trenutno radi usporeno. Valja istaknuti da je AVL prethodno surađivao s Ferrarijem.
Navod o problemu je potvrdio i Dr Helmut Marko, motorsportski savjetnik Red Bullove F1 momčadi pa nam se s pravom podižu obrve jer su im prošle samo dvije sezone od kraha sa slavnim saveznikom McLarenom.
Već smo vidjeli kakva se strmoglava spirala stvorila oko njih nakon brojnih obećanja, nadanja i vjere. To je samo pokazatelj da nema ništa u F1 od puke priče, sve što se pamti i reflektira na stazi su pobjede, rezultati i uspjesi.
Red Bullu je s Renaultom u proteklih godina nedostajala bitna karika u borbi za vrh s Ferrarijem i Mercedesom, a to je osim pouzdanosti bio i ‘Party gumb’ kako ga je od milja nazvao Lewis Hamilton. On je omogućavao isporuku i pedesetak konjskih snaga više u kvalifikacijama što je u stvarnim uvjetima značilo i pola dobivene utrke.
Red Bull radi na svom Powerboostu koji bi im trebao uvelike smanjiti deficit u kvalifikacijama, ali novi problemi su započeli: Hondine pogonske jedinice ne mogu raditi u punom kapacitetu zbog jakih vibracija u motoru s unutarnjim izgaranjem, stoji u izvješću Autobilda.
U ovom trenu, na saniranju problema radi bivši šef Mercedesova odjela za motore Mario Illien. Marko tvrdi kako još ne znaju što točno uzrokuje probleme, ali da će ih otkriti do početka sezone. Valja naglasiti da Marko i Red Bull žele svom snagom da njihova zvijezda Max Verstappen dobije punu podršku i priliku da se izbori za naslov prvaka naredne sezone.
Kako će sve teći, zasad možemo samo nagađati, ali prve bitnije podatke ćemo dobiti na prvom zimskom testu na Catalunyi 12. veljače. Mi ćemo dotad držati fige da saniraju problem i budu kompetitivni u prvoj utrci sezone.