Verstappen odvozio VN Monaka u krivom modu motora

Max Verstappen je proveo tj. zapeo većinu VN Monaka u krivom načinu rada motora i okretnog momenta nakon incidenta u boksu s Valtterijem Bottasom.

Verstappenu su javili da uđe u ‘Torque 12’ mode na ulasku u boks i prebaci u ‘Torque 6’ na izlasku iz boksa. Problem je nastao kad je izašao iz boksa i javio boksu: “Sra**e, nisam napravio promjenu rada motora”.

Promjena načina rada motora ne može biti napravljena dok se bolid normalno vozi na stazi. To je značilo da je Max ‘zapeo’ u podešenju okretnog momenta koji je veoma različit prema riječima tehničkog direktora Honde Toyoharu Tanabea od standardnog.

Max je bez obzira na neočekivanu promjenu uspio raditi konstantan pritisak na vodećeg Lewisa Hamiltona. 60 krugova ga je u stopu pratio i nije mu dao mira do samog kraja utrke.

“Jednom kada zapneš iza nekog u Monaku sa samo jednim zaustavljanjem u boksu, to je praktički to”, kaže Max.

O incidentu kaže da bi se povukao da je znao koliko mu je Valtteri blizu, iako je pratio retrovizor cijelo vrijeme. “Mislim da je cijela momčad pomalo šokirana oko cijelog incidenta, odmah su provjeravali štetu”.

Mapiranje okretnog momenta utječe na koji se način dobija snaga motora i kako vozač upravlja potrebu za snagom preko pedale. Trebalo je samo nekoliko zavoja da Verstappen shvati grešku.

Zavapio je putem radija inženjerima da naprave nešto po tom pitanju, a oni su mu odgovorili: “Ne možemo ništa, sad smo zapeli u ovom. Budi oprezan jer će biti poprilično agresivan”.

Verstappen se nije predao i tražio je od tima potencijalno rješenje. Prvo su mu javili da podesi “Motor 12, pozicija 2” kako bi povećao vremensku odgodu (eng. lag) kod isporuke snage, ali on im je kazao da već dovoljno kasni isporuka snage na izlasku iz zavoja, a onda mu javili “Motor 12, pozicija 13”.

“Imao sam ogromnu odgodu kod isporuke snage prvih nekoliko krugova. Neko vrijeme preko pedale nisam dobijao ništa snage, a onda bi je iznenada dobio. Nije bilo ugodno za voziti, ali sam uspio zaobići problem na kraju”, zaključio je Max.

Bez obzira na Maxove probleme, mnogi su pratitelji uvjereni da ni u pravom načinu rada motora ne bi ugrozio Lewisa jer je pozicija u Monaku sve. Dovoljno je bilo držati se trkaće linije i napadač je imao zavezane ruke zbog nedostatka prostora.