Aero-mostovi vs krila: u čemu je razlika?

lorenzo

Tehnički voditelj MotoGP Danny Aldridge pričao je o aero-mostovima, sigurnosti i zašto nisu isti kao krila.

Nakon testa u Sepangu mogli smo vidjeti nove i zanimljive oblike dodataka na prednjem dijelu motocikla.

Neki aero-mostovi su vrlo slični krilima koja je prvi predstavio Ducati još prije nekoliko godina, no Aldridge kaže kako su novi oblici u skladu s propisima, a najveća razlika se vidi kada je u pitanju sigurnost.

“Najvažnija stvar za nas je očigledno sigurnost”, kaže Aldridge.

“Aero-mostovi odgovaraju kriterijima zaobljenih rubova, uklapaju se u propisanu širinu motocikla od 600 mm te imamo i stroga pravila o dimenzijama tako da ne mogu biti oblikovani poput krila”, objašnjava.

“Trenutno se raspravlja o ovom pitanju, ali najvažnije je da ih klasificiramo kao dio bočne oplate. Primijetit ćete da imaju gornju, bočnu i donju površinu pa su tehnički zatvoreni, i mnogo sigurniji od onih Ducatijevih od prije nekoliko godina.”

Odgovaraju li propisima Hondina i Yamahina verzija iz Sepanga?

rossi

Honda i Yamaha su u Sepangu predstavili svoj novi pomalo kontroverzan dizajn koji graniči s onim što pravila dopuštaju. Yamahi je ovo bila druga verzija jer ona iz testova iz Valencije nije zadovoljavala propise.

“Ono što tražim je sigurnost i da nije prema našem mišljenju klasificirano kao krilo. Za mene je krilo jedinstvena cjelina koja samo strši ravno. Honda je bila u skladu s propisima, ali se moramo sjetiti da je to test pa to ne znači da će im ovo biti konačna verzija koju će koristiti u Kataru”, nastavlja Aldridge.

“Oni eksperimentiraju i mogu napraviti još neke promjene, a potom se ponovno prijaviti na pregled da vidim je li u skladu s propisima.”

“Sve je počelo nakon testova u Valenciji. Svi timovi razvijaju svoj dizajn i dolaze s pitanjima i s nacrtima da vide je li moguće to koristiti na stazi. Moraju se odlučiti do prve utrke jer će tada njihov aero-most postati služben i neće ga više moći mijenjati”, dodaje.

Naposljetku, tehnički direktor još jednom naglašava da je sigurnost na prvom mjestu.

“Aero-most je očito vrlo važan dio motocikla i bitno je da svi razumijemo granice i što je sve dopušteno. Kao što sam već i rekao, najvažnija stvar s našeg gledišta je sigurnost vozača.”

“S druge strane moramo dopustiti proizvođačima da se razvijaju, kako bi dizajnirali motocikl što je moguće brži i sigurniji”, zaključuje Aldridge.