Max Verstappen je ovog vikenda bio ekstremno raspoložen. Nakon izvrsne izvedbe na stazi, konačni dojam je uprskao fizičkim nasrtajem na kolegu Ocona prilikom vaganja. U žaru oko kontroverznog incidenta Verstappena i Estebana Ocona na stazi i van nje, zaboravili smo na ključnu činjenicu – utrka na Interlagosu je bila fantastična.
Nakon jake forme u Meksiku, Red Bull je došao na Interlagos rezerviran tj. nisu očekivali borbu za pobjedu. Peto i šesto mjesto u kvalifikacijama su bili realni rezultat za RB14 pogonjen Renaultom.
Interlagos je staza koja zahtjeva snagu motora zbog dugačkog pravca na usponu koji vodi do startno-ciljne crte. Renault se brzinom na pravcu teško nosio s Mercedesima i Ferrarijima cijelog vikenda.
Red Bull je stoga uložio sve resurse u postavljanje bolida za utrku. Znali su da će očuvanje guma i strategija biti od velike važnosti u borbi s moćnim tvorničarima na izazovnoj stazi nadomak Sao Paola.
Iako se doimalo da je Ferrari odabirom mekih guma u Q2 napravio majstorski potez za utrku, situacija se okrenula na mlin austrijske momčadi nakon uvodnih krugova.
Red Bull je uspio na mekšoj komponenti biti brži i ostati dulje na stazi. Verstappen je s lakoćom prestizao konkurente na kočenju za zavoj 1. Dovoljno mu je bilo da bude unutar 4 desetinke na izlasku iz posljednjeg zavoja prije DRS ravnice i stvar je bila praktički riješena.
Bottas je opet igrao timsku ulogu i nastojao biti tvrd orah jer su u Mercedesu vrlo brzo vidjeli da im je Max, a ne Ferrari glavna prijetnja. Četiri kruga je Finac odolijevao napadima i potvrdio defanzivne kvalitete zbog kojih će još neko vrijeme ostati uz Hamiltona u Mercedesu.
Ipak, to nije bilo dovoljno za Lewisov mir jer mu se Max rapidno približio dočim se oslobodio Bottasa u 10. krugu. Tada su počele i opadati supermeke gume na Mercedesu i prvak je uskoro morao u boks po nove.
Hamiltonove su gume nakon skidanja izgledale u vrlo lošem stanju, a Verstappen je u međuvremenu putem timskog radija prijavio kako mu gume izgledaju odlično. Red Bullova strategija prelaska sa supermekih na meke gume je trebala biti dobitna, za razliku od Ferrarija i Mercedesa koji su išli na srednje.
To je bio odlučujući trenutak utrke, ili smo barem tako mislili, dok se Max poslije nije susreo s Estebanom Oconom. Lewisove nove srednje gume nisu bile dovoljno brze za dvadesetak krugova stare supermeke na Red Bullu.
Max je tek u 35. krugu otišao po set mekih guma i vratio se na stazu iza Lewisa, ali s mekšim, novijim i bržim gumama. Razmak je brzo smanjio i u ‘laganoj’ maniri prestigao prvaka i počeo se udaljavati. Hamilton se dalje nije ni trudio ugroziti Maxa jer je imao novu prijetnju u vidu Kimija Raikkonena i Daniela Ricciarda, a dodatni odlazak u boksu bi ga koštao još najmanje dvije pozicije.
Onda je uslijedio trenutak preokreta! Ocon odlazi po nove gume u 40. krugu i izlazi na stazu iza vodećeg Verstappena sa svježim supermekim. Iako se Max tempom udaljavao od drugoplasiranog Lewisa, za vratom mu je počeo puhati šesnaestoplasirani Ocon u Force Indiji.
Ocon pogonjen Mercedesovim motorom je uspio održati korak za Red Bullom kroz zavojiti središnji sektor, a onda na usponu poslije zavoja Juncao iskoristio punu snagu svoje pogonske jedinice i napao vodećeg kako bi se povratio u krug.
Francuz je osjetio da ima brzinu za prestići Verstappena, a zeleno svjetlo je dobio i od momčadi. Natjerao je Nizozemca na defanzivnu unutarnju putanju za zavoj 1 i pokušao iskoristiti bržu i ugripaniju trkaću putanju.
Max nije imao namjeru popustiti, a možda i nije očekivao da će ga Ocon s krugom zaostatka agresivno napasti i izvrtiti u zavoju 2. Iako se Ocon poslije utrke pravdao da je imao pravo napasti jer je bio brži, velika je razlika napadaš li Vandoornea na 15. mjestu ili vodećeg čovjeka utrke, zar ne?!
Iako postoji pravilo o povratku u krug za vodećim, postoje manire i načini na koji se to izvodi jer se vozač s krugom zaostatka po pravilima ne smije boriti na stazi s vodećim. To je i dobio kao potvrdu od sudaca kaznom od 10 sekundi stop-go i 3 negativna boda na licenci.
“Pretjecanje se mora izvesti čisto i sigurno, bez ikakve borbe. Ocon se nije smio boriti za prolazak”, kaže glavni sudac Charlie Whiting i objašnjava: “Izgledalo je kao da Ocon ide po to kao da se radi o borbi za poziciju i jako je nesretno što se uopće odlučio na takav potez koji je u potpunosti neprihvatljiv”, zaključio je.
Verstappen je prema očekivanju eskalirao dočim je ugledao Ocona na vaganju i počeo mu se fizički unositi i gurati ga. FIA-ni delegati su srećom brzo reagirali da incident ne preraste u obračun među njima.
Jedini tko nije bio iznenađen je sretni pobjednik Lewis Hamilton: “Vidio sam ih ispred sebe i nije me začudilo, vidio sam da se bore. Osobno bih se drugačije ponio na njegovu mjestu. Srećom za obojicu, nitko nije ozlijeđen i mogli su nastaviti utrku. Valjda se radi o trkaćem incidentu. Max je inače vozač koji ide u napad kad nanjuši priliku, ali kad-tad ti se to vrati”.
Ovdje se naravno nije radilo o gubitku pozicije, već pobjede. Verstappenov je bolid također pretrpio oštećenje bočne strane podnice. “Izgubio sam mnogo prianjanja. Morao sam namjestiti dosta stvari na volanu, ali ni to nije bilo dovoljno. Inače smo bili jako brzi, a mogli smo i još biti brži”, kazao je Max. S oštećenim bolidom se nije uspio približiti vodećem Hamiltonu, a i morao se čuvati od potencijalne opasnosti trećeplasiranog Raikkonena.
Doza hrabrosti za 2019.
Pred vikend je Verstappen imao male šanse za pobjedu, ali je s momčadi napravio sjajan posao na treninzima. Trkaće postavke su im radile odlično, potrošnja guma je bila mala, redali su jako brze krugove s oba bolida i skoro pokvarili dominaciju Ferrarije i Mercedesa na Interlagosu.
Red Bull je ove sezone ‘očekivano’ pobijedio u Monaku i Meksiku, a imali su sreće na domaćem terenu u Austriji s dvostrukim odustajanjem srebrnih strijela. Ovog su nam vikenda priredili veliko iznenađenje pametnim strateškim pristupom.
Nažalost, utrku će se rijetki sjetiti po tome, a više po trenutku kad su emocije zavladale Mad Maxom. Više puta je gurnuo Ocona na službenom vaganju, nazvao ga pi**om na pobjedničkoj konferenciji i nije pokazao ni trunku kajanja zbog ispada.
Sve u svemu, svjedočili smo spektakularnom vikendu s pregršt događanja. Nadamo se da će svi ponešto naučiti iz njega jer osim što je definitivno bio najzanimljiviji s trkaćeg aspekta ove sezone, sjetio nas je nekih dobrih starih vremena kad se sportu prilazilo s više emocija i žara.
Odličan članak,….. i svi ostali vezani za ovogodišnju VN Brazila. Uz onaj o Irvineu i Senni.
Hvala, Milane Šitum.
thumb up
Pozdrav,