Formula 1 je dobila na draži najnovijim sukobom Ferrarija i Mercedesa za naslov prvaka, ali nova tehnička pravila koja su ubrzala bolide su ih također učinila osjetljivijima.
Statistički gledano, u prvoj polovici F1 sezone broj pretjecanja se više nego prepolovio za razliku od 2016. godine. Novi bolidi rade više turbulentnog zraka od prethodnika pa su pretjecanja ponekad nemoguća misija.
Na VN Mađarske smo vidjeli nemoćnog Lewisa Hamiltona iza Ferrarijeva dvojca usprkos što im je prethodno u čistom zraku skidao i preko sekundu po krugu.
U 2016. godini su se dogodila 553 pretjecanja nakon 11 utrka, dok je ove sezone broj znatno manji – 244. U Azerbajdžanu smo vidjeli najžešću utrku s čak 59 pretjecanja, dok je situacija u Rusiji bila potpuno drugačija sa samo jednim pretjecanjem!
“Puno je teže pretjecati sada nego prije jer su kočione zone dosta kraće. Bolidi imaju puno više aerodinamičkog potiska, a potrošnja guma je manja. Prošle ste godine trebali biti brži sekundu, sekundu i po da bi ste pretekli bolid ispred sebe, a sada trebate dvije najmanje”, kaže Sergio Perez.
Zabrinjavajući je to podatak za sport, ali i strateški tim Rossa Brawna koji već radi na solucijama. Pitanje je dokad ćemo ih čekati jer obožavatelji Formule 1 nisu poznati kao ljubitelji procesijskih utrka.