Momčad McLaren slovi za drugu najuspješniju momčad u povijesti Formule 1. Od ulaska u sport 1966. godine je osvojila 12 vozačkih i 8 momčadskih naslova. Ostvarili su 182 pobjede i 155 PolePositiona što se ove sezone, kako stvari stoje, neće mijenjati.
Problemi za momčad iz Wokinga su započeli još 2010. i 2012 godine kada su bili u samom vrhu i s oba vozača napadala naslov prvaka. Takva ih je politika koštala oba naslova iako su uz malo timskog rada mogli lako osvojiti oba.
U 2013. godini su prijašnji propusti došli na naplatu, McLaren je ispao iz kruga top 3 momčadi i počeo se boriti za bodove, a pobjeda im nikad više nije bila na dohvat ruke.
Početkom hibridne turbo ere, okoristili su se snagom superiorne Mercedesove pogonske jedinice i zauzeli peto mjesto u poretku konstruktora, što je daleko od nekadašnje forme. Osvojili su samo dvaput mjesto na postolju (oba na VN Australije) i to je zadnji put kad smo ih vidjeli da slavljenički mašu publici.
McLaren Honda – Snaga snova
Umjesto snage snova i povratka jednog od najvećih partnerstva s kraja 80-ih, dogodio se totalni debakl. Jaka vozačka postava Alonso – Button je na korištenje dobila veoma slabi paket koji se u rijetkim prilikama mogao boriti za bodove.
Hondin motor i ostale pogonske jedinice su bile potpuni promašaj. Učestali kvarovi, stotinjak konjskih snaga slabija isporuka od konkurenata i povećana potrošnja su frustrirali svakog člana McLarenove momčadi.
Pozornost TV kamera bi dobili u trenutku povlačenja iz utrke ili kada bi Alonso negdje u sredini poretka putem javnog timskog radija frustriranim ili ciničnim glasom zabavljao širu publiku.
Mukama nije došao kraj niti sljedeću sezonu u kojoj su povećali isporuku snage i smanjili potrošnju motora, ali nedovoljno u usporedbi s konkurentima. U konačnom su se poretku popravili i s devetog skočili na šesto mjesto, ali za momčad pobjedničkog pedigrea nema gore od sivila prosjeka.
Gdje je McLaren sada?
Momčad je u nikad lošijoj situaciji i pod velikom je prijetnjom da postane momčad sa začelja. Uz stalne probleme, sezonu 2017. su započeli s velikom konstrukcijskom greškom pogonske jedinice zbog čega motor trpi jake vibracije i naposljetku se pokvari.
Poboljšanje im se tek sprema za Kanadu, a novo vodstvo momčadi radi samo na reduciranju štete.
Nemiri unutar vlasničke strukture momčadi također nisu za previdjeti jer zbog toga trpe i na financijskom polju. Naslovnog sponzora nisu imali od Vodafona iz 2013. godine.
McLaren Honda je pravi pokazatelj kako je pad brz i bolan, a uspon spor i nepredvidljiv. Do prije pet godina su imali sve, a sada su postali predmet poruge.
Iz začaranog kruga mogu izaći samo ako Honda napravi motor dostojan borbe za vrh ili raskinuti ugovor s Japancima i vratiti se na Mercedesovu pogonsku jedinicu, makar lanjsku.