Fernando Alonso zasigurno pripada krugu najboljih F1 vozača u povijesti, a na kraju ove sezone napušta sport. Što se to dogodilo da vozač vrhunskog kalibra i iskustva okreće leđa sportu koji ga je učinio superzvijezdom?
Alonso s obzirom na talent koji posjeduje nije ostvario očekivane uspjehe u Formuli 1. Nakon impresivne borbe sa Schumacherom i dva naslova svjetskog prvaka s Renaultom 2005. i 2006. godine, započinje tužna serija.
Razočaranja, krive odluke, manjak sreće, frustracije i konačno dizanje ruku od svega.
Nakon 2013. godine, Fernando Alonso nije upravljao konkurentnim bolidom, ali je svo vrijeme bio u središtu interesa i događanja. On nije bio samo referentna točka za razne vozačke standarde već i mjerilo s kojim se uspoređivalo ostale vozače.
37-godišnji Španjolac odlazi iz sporta jer nema bolid s kojim se može boriti za pobjede, i to nije tajna. Još uvijek vozi u vrhunskoj formi i ne pokazuje znakove opadanja, već dijeli lekcije društvu iz sredine poretka.
Usprkos svim poteškoćama s kojima se susreće zadnjih 5-6 godina, održavao je kakvu-takvu motivaciju da se ponekad ušulja u top 10. To je za McLarenov bolid u mnogim slučajevima ove sezone, ali i prethodnih, bio maksimum, a Fernando bi ga u slučaju dobre prilike i ostvario.
Put ka sreći
Sada španjolski matador odlazi negdje gdje se može boriti za pobjede i ostvariti uspjeh s kakvim se može pohvaliti samo Britanac Graham Hill – trostrukom krunom automobilizma (Monako GP, Indy500 i LeMans 24h).
Fernando je zasad odradio 66,6 posto posla, a ostao mu je još samo legendarni Brickyard na kojem se okušao 2017. i zamalo iznenadio. Kvar motora stotinjak krugova prije kraja je odgodio upis na listu slavnih pa je sezona 2019 za Fernanda obilježena tim ciljem.
Njegova budućnost u Formuli 1 još uvijek nije završena. Postoje naznake povratka ako se McLaren poboljša ili dobije poziv od neke momčadi s vrha. Nikad nije isključena ni šok opcija da uskoči kao nečija zamjena usred iduće sezone, ali to su sve štura nagađanja.
Ono što je konkretno je da nova F1 pravila stupaju na snagu od 2021. godine kada će osim tehničkih regulacija biti sređena i pravednija raspodjela novca. Nezavisne bi se momčadi onda trebale bolje nositi s tvorničarima Ferrarijem i Mercedesom kojima je samo Red Bull realna prijetnja.
Dotad je doduše puno vremena, a i Fernando će navršiti 40 godina koje više nisu bauk kao što su bile, zahvaljujući njegovim starim rivalima Michaelu Schumacheru, a i Kimiju Raikkonenu.