Red Bull je pred brojnim izazovima uoči F1 sezone 2025.: Može li Verstappen obraniti naslov u oslabljenoj momčadi i kakav će posao inženjeri napraviti bez Adriana Neweya ove zime?
Nakon što je Max Verstappen prošle godine osvojio svoj četvrti uzastopni naslov prvaka, Red Bull ulazi u sezonu 2025. s mnogo neizvjesnosti. Iako je momčad još uvijek među favoritima, treće mjesto u konstruktorskom poretku 2024. pokazalo je prve pukotine u njihovoj dominaciji. Gubitak ključnog osoblja, promjene u vozačkoj postavi i nadolazeće velike promjene u pogonskim jedinicama donose mnogo pitanja na koja će odgovoriti uskoro.
Promjene u vozačkoj postavi – dolazak Liama Lawsona
Nakon razočaravajuće 2024., Red Bull se odlučio rastati od Sergija Pereza, koji je završio tek osmi u poretku vozača, daleko iza svog momčadskog kolege Verstappena (više nego dvostruko manje bodova!). Umjesto iskusnog Meksikanca, priliku u vrhunskom bolidu dobiva mladi Liam Lawson. Novozelanđanin je impresionirao nastupima u AlphaTauriju, to jest RB-u i sada dobiva priliku dokazati se na najvišoj razini.
Lawsonov dolazak predstavlja rizik – iako ima sirovi talent, nedostaje mu iskustva u borbi za vrh. Hoće li moći pružiti podršku Verstappenu u borbi za konstruktorski naslov ili će se Red Bull suočiti s istim problemima kao i prošle godine, kada nisu imali drugi bolid dovoljno visoko na gridu?
Odlazak ključnog osoblja – Newey i Wheatley napustili momčad
Jedan od najvećih udaraca za Red Bull uoči 2025. bio je odlazak Adriana Neweyja, legendarnog dizajnera koji je imao ključnu ulogu u uspjehu momčadi posljednjih desetljeća. Newey je prešao u Aston Martin, ostavljajući tehnički tim Red Bulla bez svoje najvažnije inženjerske figure.
Osim njega, Red Bull je ostao i bez dugogodišnjeg sportskog direktora Jonathana Wheatleya, koji je preuzeo ulogu ravnatelja Sauberove momčadi (budućeg Audi F1 tima). Ovi odlasci mogli bi narušiti unutarnju stabilnost momčadi, osobito u operativnom smislu tijekom utrka i u razvoju bolida.
Posljednja sezona s Hondom – što donosi budućnost?
Sezona 2025. također označava kraj jedne ere za Red Bull, jer će to biti njihova posljednja godina s Hondinim pogonskim jedinicama. Od 2026. momčad prelazi na vlastite Red Bull Powertrains motore, razvijene u suradnji s Fordom, u sklopu novih regulacija.
Honda je proteklih godina bila ključni faktor u Red Bullovom uspjehu, a prijelaz na vlastite motore nosi veliku dozu neizvjesnosti. Iako je Red Bull Powertrains već uspostavio ozbiljan razvojni tim, pitanje je mogu li doseći Hondinu razinu performansi i pouzdanosti.
Sezona puna izazova za Red Bull
Iako Max Verstappen ostaje jedan od glavnih favorita za naslov, Red Bull ulazi u 2025. s mnogo više nepoznanica nego prijašnjih godina. Gubitak ključnog tehničkog osoblja, promjena u vozačkom sastavu i nadolazeći kraj suradnje s Hondom otvaraju prostor rivalima poput McLarena, Mercedesa i Ferrarija da preuzmu inicijativu.
Može li Red Bull unatoč svemu ostati na vrhu? Hoće li Verstappen i Lawson moći osigurati dovoljno bodova za borbu u konstruktorskom prvenstvu? Odgovori će stići već u prvim utrkama nove sezone, a jedno je sigurno – 2025. bi mogla biti jedna od najizazovnijih godina za Red Bull u posljednjem desetljeću.