Ferrari gubi pravo veta?

todt

Predsjednik FIA-e Jean Todt kaže da su u tijeku rasprave o Ferrarijevom pravu veta. Talijanskoj je momčadi zajamčen specijalan tretman u F1 s kojim može utjecati na donošenje i promjene tehničkih pravila.

Pravilo potječe iz dana kad je Ferrari bio jedina momčad na gridu koja ne koristi Cosworthov DFV motor. To je omogućilo Enzu Ferrariju da održi korak s ujedinjenom frontom britanskih timova.

Ti su dani daleko iza nas, ali pravilo je ostalo isto! Zadnji put su uložili veto 2015. kad su blokirali jeftinije kupovne motore, a u zadnje su vrijeme preventivno upozorili da će ga koristiti ako se uvede pravilo jednostavnijeg prednjeg krila.

Bivši šef Ferrarija i aktualni predsjednik FIA-e Jean Todt zna sve o tom pravilu. Iako za vrijeme šefovanja u talijanskoj momčadi nije imao ništa protiv veta, sad kaže da će o tome popričati s trenutnim predsjednikom Scuderije, Sergiom Marchionneom.

“Ferrari već ima decenijama pravo veta. S obzirom da uskoro pregovaramo o produženju ugovora, pravo veta će se svakako naći na dnevnom redu”, govori Jean Todt.

Ferrari je već u kriznoj situaciji i prijete odlaskom u F1, a ovo bi mogla biti sol na ranu. Bez obzira na moguće posljednice, Todt ne bi želio da itko napusti sport.

“Bojim li se da Mercedes ili Ferrari napuste sport? To je njihov izbor. Ono što je sigurno je da mi ne želimo da ga itko napusti. Ferrari je ikonski brend i participiraju svake sezone od početka prvenstva”, navodi Todt.

U jeku zategnutih odnosa, postoji još jedna stavka, a to je isplata povlaštenog bonusa na kraju sezone. Ferrari zasad prima najveću naknadu od 100 milijuna dolara kojeg novi vlasnik Formule 1 Liberty Media želi srezati kako bi “poštenije” raspodijelili sredstva s ostalim momčadima.