Formula 1 je napokon kao cilj navela odbacivanje omraženih kazni na startu od 2021. godine.
Uz strateške promjene u vezi pogonske jedinice, standardiziranih dijelova bolida i smanjenja troškova, Formula 1 pronalazi alternativu za kazne u poretku.
Vozači i navijači će se ipak morati strpiti nekoliko godina do početka novog pravila, a u međuvremenu stisnuti zube kad im se upropasti utrka zbog kvara u treninzima ili kvalifikacijama za koji nisu odgovorni.
Charlie Whiting kaže da F1 radi na scenariju s kojim će se riješiti svih kazni na startu utrke.
Jedna od potencijalnih promjena je način na koji timovi koriste mjenjač. U ovom trenutku timovi na raspolaganju imaju jedan mjenjač za šest utrka, a Whiting navodi kako idu u smjeru situacije kao što je s pogonskom jedinicom.
“Mislim da ako ćemo išta mijenjati je koliko mjenjača će imati na raspolaganju tokom sezone. Tako da će timovi imati tri mjenjača po sezoni i mogu raditi s njima što god hoće, a i to je sve što će imati”, navodi Whiting.
“To je samo jedna od stvari koje imamo na umu za sezonu 2021. Uz to uvodimo poprilično opsežan paket s brojnim mjerama”, zaključio je.
Sve to ima smisla ako uzmemo u obzir da su već neki vozači odrađivali kaznu zbog promjene mjenjača, što ne bi bio slučaj s novim pravilom.
Zasad zvuči dobro u teoriji iako je dug put do 2021. godine, a najveća je nepoznanica situacija oko pouzdanosti. Prema pretpostavkama bi dijelovi dotad trebali dobiti značajna poboljšanja pa se potez čini prihvatljivim i opravdanim.