F1 sezona 2017 je prošla uvodnu fazu i prije VN Kanade većinom znamo kakvim kartama raspolažu vozači i momčadi.
Najzanimljivije su teme svakako Mercedesove poteškoće u borbi s Ferrarijem, Raikkonenova sudbina u Ferrariju, visoki pritisak na Renaultovu vozaču Palmeru i Williamsovu Lance Strollu te McLarena prema Hondi.
Srebrne strijele u padu
Mercedes je od dominantne momčadi postao dohvatljiva meta Ferrariju. Podatak da su u zadnjih 65 utrka pobijedli 54 puta, govori za sebe. Takva je dominacija jedino viđena krajem 80-tih od strane McLaren-Honde u rukama Senne i Prosta ili Ferrarija 2002. i 2004. godine.
Ferrari je ove godine pokazao spremnost i odlučnost u borbi za naslov. U novoj su sezoni izgledali slabije od Mercedesa jedino na VN Rusije, dok su na ostalima bili bolji ili su im mogli parirati.
Mercedesova je boljka nekonzistentnost bolida i držanje guma u optimalnoj temperaturi, a razlog leži u kompleksnosti koncepta i ukidanju sofisticiranog stražnjeg ovjesa od strane FIA-e.
Šef Mercedesa Toto Wolff je novi W08 nazvao “divom” po ponašanju. U Montrealu su prošlih godina bili veoma brzi, ali sada imaju pravog izazivača koji im može naplatiti i najmanju grešku. Imajmo stoga u obziru da je pobjeda u Montrealu imperativ za Srebrne strijele ovog vikenda.
Pirelli je pripremio ultra-meke, super-meke i meke gume pa će strategija igrati veliku ulogu. Mercedes nikako ne smije dopustiti Ferrariju još jednu pobjedu jer tada otvaraju “sigurni” prostor Vettelu iz kojega će se jako teško izvući u nastavku sezone.
Sebastian Vettel je u 2017. godini svaku utrku završio na prvom ili drugom mjestu što je potvrda Nijemčeve, ali i Ferrarijeve konzistentnosti. Nešto se drastično mora promijeniti ili dogoditi da ih se izbaci iz momentuma, a Mercedesov Niki Lauda zaziva da je takvo nešto jedino kvar.
Bliži se kraj Palmeru?
Britanac Jolyon Palmer na raspolaganju ima bolid za redovite ulaske u top 10, ali učestalo završava kvalifikacijski nastup već u prvoj rundi.
Rezultati su to koje jedino možemo opisati kao noćna mora svakog vozača. U utrkama se nije proslavio i nastupe završava bilo kvarom, sudarom ili izlijetanjem.
Za jednog vozača tvorničke momčadi čiji budžet prelazi 250 milijuna dolara je tako nešto neoprostivo. Cijenjeni kolega Nico Hulkenberg ga je rasturio u dosadašnjem dijelu sezone i kada je Jolyon napravio najbolje kvalifikacije u Bahreinu, opet je bio preko sekundu sporiji od Hulka.
Neki kažu da mu nedostaje sreće, ali jasno je kako jedino sam može preokrenuti razvoj situacije u koji je sam upao. Biti konstantno dvije desetinke sporiji od odličnog kolege je tolerirajuće, ali za sekundu po krugu zaostatka nažalost nema dobre isprike.
Lance Stroll pod paljbom kritičara
Mladi je Kanađanin ušao u svijet F1 zahvaljujući ponajviše izdašnoj financijskoj injekciji momčadi Williams. Njegov je otac bogati broker i priuštio je sinu sjedište u momčadi koja pripada boljoj sredini poretka.
Za sebe kaže da dolazi iz sredine u kojoj pobijedio ili izgubio ga ljudi uvijek pokušavaju degradirati. S vremenom mu je to čak postalo zabavno, navodi.
Zadrti kritičari s druge strane navode kako njegova forma nije uopće za smijanje. Zamjeraju omjer talenta i novca s kakvim se ulazi u najelitniju motorsportsku kategoriju. Previše je novca u njega uloženo da bismo imali objektivnu debatu.
Pohvalno je za njega što se bavi sportom i želi napredovati jer je slobodno mogao odabrati lagodan život, negdje na jahti i krstariti svijetom, a ne imati glavu u torbi svako dva tjedna.
Novi bolidi su veliki mentalni i fizički izazov, a ljudi lako zaboravljaju da Lance ima samo 18 godina. Momčad stoji iza njega usprkos konstantnoj sekundi zaostatka za veteranom Felipeom Massom. To je jedino važno u cijeloj priči.