Fantastična VN Velike Britanije na Silverstonu nam je pružila napretek trkaće akcije i dala materijala za lakši doček idućeg trkaćeg vikenda na njemačkom Hockenheimu.
Obračun gigantskih razmjera između Mercedesa i Ferrarija se zakuhao već na startu kad je Vettel s drugog mjesta prestigao Hamiltona, a eskalirao je već u trećem zavoju kad je Raikkonen na kočenju blokirao kotače i zavrtio osvajača Pole pozicije.
Hamilton je pao na posljednje mjesto i ostatak se utrke morao probijati kroz promet. S obzirom na superiornost Mercedesa i Ferrarija nad svim suparnicima, posao mu nije bio pretežak, ali poraz od izravnog konkurenta pred domaćom publikom je ostavio gorak okus u ustima.
Hamiltonov citat o “Ferrarijevoj interesantnoj strategiji” je prvoklasno utrkivanje pomaknulo u drugi plan i najavilo početak potencijalne ‘prljave kampanje’. U tom slučaju bi glavnu ulogu trebali imati drugi vozači, u ovom slučaju ‘operativci’ Bottas i Raikkonen koji rade prljavi posao za momčad.
Pretprošlu je utrku u Francuskoj Seb Vettel u napadu na drugoplasiranog Valtterija Bottasa izgubio prednje krilo i probušio gumu Fincu, a u prošloj utrci za VN Austrije Kimi se našao u Mercedesovu sendviču na kočenju za prvi zavoj što nas je itekako prisjetilo na nezaboravnu scenu s prošlogodišnje VN Singapura.
U uzbudljivom je Silverstonu situacija kulminirala ponajviše zbog visoke brzine, jakog kočenja, hladnih guma i kočnica, te moguće prljave podloge kao razlog incidenta koji je obilježio utrku – sudara između Hamiltona i Raikkonena.
Takvih je sudara bilo na stotine u povijesti sporta, a vjerojatno će ih biti opet i to u narednoj utrci za VN Njemačke. Razlog je jednostavan – borbe kotač uz kotač i kontakti su sastavni dio motorsporta. Bez njih ne bi imali priliku vidjeti legendarne obračune koji se i danas nalaze na top ljestvicama pretjecanja. Hoće li biti uspješni ili ne, ponajviše ovisi o tome hoće li netko popustiti ili se tvrdoglavo držati svoje linije.
Iako zavoj 3 u novoizgrađenom djelu Silverstone itekako ima prostora za dva bolida, Lewis je teoretski ostavio dovoljno prostora za Raikkonena u unutrašnjoj strani zavoja. Međutim, Lewis nije mislio o svojoj ulozi već se pokušao obraniti po najmanju cijenu gubitka vremena, što mu se na kraju obilo o glavu.
Hamilton ponajprije može biti ljut na sebe jer nije ostavio još više prostora. Morao je uzeti u obzir sljedeće faktore – vodi tijesnu borbu za naslov prvaka u kojoj nema superiorniji paket, Kimi je drugi vozač glavnog mu rivala, početak je utrke (hladne gume i kočnice, prljava staza) i u rukama ima bolid za pobjedu u naredna 52 kruga.
Bi li Lewis s osiguranjem 1-2 metra više prostora za Kimija osigurao sebe, ne možemo sa sigurnošću reći, ali onda bi barem mogli kazati da je Kimi apsolutni krivac i da zaslužuje još veću kaznu, s obzirom na Lewisov defanzivni manevar.
Utrka se ne dobija ni u prvom krugu niti u prvom zavoju (osim ako nije Monako) i vozač koji je u delikatnoj situaciji mora igrati defanzivnu i dugoročnu igru. To se i prošle godine upozoravalo Ferrarijevce kad im je svaki bod bio bitan da izbjegavaju obračune s Mad Maxom, što nisu učinili u Singapuru pa su izgubili prvenstvo.
Lewis je sada u sličnoj situaciji jer Ferrari izgleda jako brzo i timski uigrano te da se ne smije dovoditi u slične opasne situacije. Mora ih izbjegavati u ranoj fazi utrke kako god zna i umije jer bespotrebna borba može na kraju ispasti jako skupa.
Formula 1 nije samo brzinski već i strateški sport, kako na stazi, tako i van nje. Vozači u kalkulaciju moraju stavljati desetke bitnih faktora ako žele pobijediti u toj igri, a Lewis je jučer pao na istom ispitu kao i Vettel prošle godine u Singapuru.
Zar doista moramo tvrditi četverostrukim prvacima da se utrka i prvenstvo ne dobija u prvom krugu?
Ponekad i da, jer su i oni samo ljudi…