Honda je otkrila srž problema s dinamikom koji ugrožava pouzdanost i performanse ovogodišnjeg F1 motora koji pokreće McLaren.
Japanci su i ove godine doživjeli težak početak sezone koji se očitovao u nedostatku snage i pouzdanosti što je rezultiralo mogućim raskidom partnerstva s McLarenom.
Iako je Honda postigla napredak, McLaren je ove godine došao do prvih bodova tek u lipnju u Azerbajdžanu, no inženjeri se i dalje muče s pouzdanošću te izvlačenju snage iz motora.
Honda je imala posebne probleme s dizajnom spremnika ulja (karterom) i jakim vibracijama u prijenosu na predsezonskim testiranjima. A problemi su bili toliki da su ugrozili i početak prvenstva.
U intervjuu objavljenom na Hondinoj F1 stranici, čelni čovjek za F1 motore Yusuke Hasegawa objašnjava da dodatna opterećenja ove sezone, uzrokovana bržim bolidima, stvaraju neočekivane probleme Hondi.
“Mnoge stvari nismo mogli testirati na dyno testu, tako da je normalno da neke funkcije možemo provjeriti samo na automobilu i stazi”, rekao je.
“Spremnik ulja nam zadaje najviše problema. Imamo svu potrebnu opremu za spremnik, ali ne možemo na umjetan način stvoriti iste uvjete G-sila kao u stvarnosti.”
“Kada radimo dizajn, teoriju moramo približiti što je više moguće stvarnosti, ali nije uvijek ista situacija. Postoje one teoretski nepredviđene situacije i zbog toga imamo nekih problema sa spremnikom ulja”, nastavlja Hasegawa.
Problematične prekomjerne vibracije
Prilikom dyno testa, model je učvršćen i znatno teži, tako da nije u mogućnosti stvarati nikakve sinkronizirane vibracije.
“Ali na automobilu s mjenjačem i gumama, razina inercije je znatno niža.”
“Niska razina inercije ne stvara uvijek vibracije, već je sasvim drugačija od one na dyno testu i zato nas je “iznenadila” količinom vibracija koje uzrokuje u stvarnosti.”
“Naravno, bili smo svjesni da će bolid pretrpjeti određene vibracije, ali one su mnogo veće od očekivanih”, dodaje Hasegawa.
Valja napomenuti da je prilikom stvaranja novoga motora prvi korak napraviti simulaciju jednoga cilindra i da takav u potpunosti samostalno može raditi. Potom se dodaje ostatak identičnih cilindara. Honda je dobila savršenu izvedbu motora s jednim cilindrom i kad bi se utrke odvijale samo s jednocilindričnim motorima bili bi daleko ispred svih, no kada su dodali ostalih pet cilindara, konfiguracija multipliciranja “savršenog” jednog cilindra se pokazala najslabijom točkom motora.
Nastavak ovogodišnjeg koncepta
Pošto je pouzdanost poboljšana s Hondinim “spec 3” motorom koji je debitirao na VN Austrije, McLaren poziva Hondu da donese više novih poboljšanja.
Trenutni je fokus na “spec 4” motoru koji će se koristiti u drugom dijelu sezone. Hasegawa kaže kako je Honda odlučila držati se istog koncepta, s razdvojenom turbinom od kompresorskog dijela i sljedeće godine tako da mogu nastaviti s razvojem već postojećih stvari do kraja trenutne suradnje.
“Ne prestajemo s razvojem, moramo nastaviti s poboljšanjima. Honda je već počela s razvojem motora za 2018. godinu”, napominje Hasegawa.
“Performanse i rezultati su najvažniji, ali sve nas to uči i priprema za budućnost. U odnosu na prošlogodišnji motor, morali smo promijeniti cijeli koncept motora, no iduće godine ostajemo na istom”.
“Dobro je da možemo iskoristiti isti koncept jer se ovogodišnji razvoj i sva unapređenja izravno povezuju s idućom sezonom.”
“To znači da ne moramo zaustaviti trenutni razvoj”, s nadom je zaključio Hasegawa.