Martin Vugrinec je 19-godišnji vozač motociklističkih utrka i nova nada hrvatskog motorsporta. Dolazi iz Novog Marofa, a iz razgovora smo vidjeli da se radi o karakternom i izuzetnom momku.
Ono što ga razlikuje od vršnjaka je trkaći DNA u krvi. Iako je dobno mlad, vrlo je zreo i svjestan okolnosti u koje se upustio kročenjem u svijet vrhunskog motorsporta.
Martin je započeo karijeru s 12 godina, a samo dvije godine nakon (2013.) postaje prvak Istočne Europe. Karijeru je nastavio svake godine sa sve boljim rezultatima, a posljednje pobjede na Alpe Adria kupu i pozivnica za Moto2 test nas je primorala da stupimo u kontakt i bolje se upoznamo.
1) Dragi Martine, gledali smo tvoje izvedbe u Alpe Adria kupu i još jednom ti čestitamo na fantastičnom uspjehu. Osim što nastupaš na Alpe Adria kupu, aktivan si i u Njemačkom prvenstvu (IDM). Kako ide boj na dva fronta?
Martin: Ove godine smo uzeli malo poveći zalogaj. Voziti dva jaka prvenstva kao što su IDM i Alpe Adria paralelno je izrazito zahtjevno kako fizički, tako i psihički, naravno…i materijalno. IDM nam je prioritet, a Alpe Adria je svojesvrstan trening na jako visokom nivou.
2) Jesi li se iznenadio s dvije uzastopne pobjede u Alpe Adria kupu ili si ih već imao na oku prije početka sezone?
Martin: Od samog početka godine, bio je plan obraniti titulu prvaka te sam kao takav bio i određeni favorit za pobjedu, ali naravno, s obzirom na konkurenciju, mehaniku i sve ostale čimbenike ovog sporta bilo bi u najmanju ruku bahato reći kako sam znao da ću pobijediti.
3) Vidjeli smo da se ne libiš riskirati i ulaziti u obračune s drugim vozačima, jesi li više agresivno ili taktično nastrojen u utrkama (ili balansiraš s dozom svega)?
Martin: Karakterno sam vrlo natjecateljski nastrojen i u svemu što radim vidim neku vrstu natjecanja pa tako i u motociklizmu. Kao mlađi često nisam imao takta što se tiče agresivnosti, a u posljednje vrijeme mi se sviđa igrati se s psihom konkurencije, no još uvijek uživam u bliskim okršajima.
4) Što je bilo na ciljnoj ravnici s Poljakom Gesslbauerom u predzadnjem krugu, vidjeli smo nekakav dodir rukom kad ste bili rame-uz-rame?
Martin: S Gerijem imam jako prijateljski odnos unatoč tome što smo konkurenti. Dodir na ravnici je bio vrsta interne šale između nas (dotaknuo sam ga u nogu i pokazao mu da da gas) jer je on mene u subotnjoj utrci udario prednjim kotačem u leđa. Nije bilo namjerno, naravno.
5) Treniraš li usporedno motokros i biciklizam s motociklizmom, kao i dosta današnjih MotoGP vozača? Kakve se tu lekcije daju izvući i poslije primijeniti na pisti?
Martin: Naposljetku, ovo je ipak sport pa je trening neizostavni dio uspjeha. Trudim se što više biti na motoru, ali svaki trening tog tipa je dosta skup. Motokros treniram zimi kada uvjeti ne dozvoljavaju vožnju na stazi, dok ljeti preferiram trening na supermotu ili mom trkaćem motociklu. Dosta trčim i bicikliram te svakodnevno idem u teretanu.
6) Koji su ti aktualni MotoGP vozači uzori i od koga misliš da možeš najviše naučiti?
Martin: Nemam uzora. Inače navijam za Lorenza jos otkad je vozio klasu 250cc, a ostao sam vjeran i do danas kada se muči s Ducatijem. U dosadašnjoj karijeri sam naučio da se od apsolutno svakoga može ponešto naučiti, a kako tek ne od vozača MotoGP-a.
7) Koje su ti tri najdraže staze u Europi i zašto?
Martin: Definitivno najdraža staza mi je Sachsenring jer je ona svojevrsni rollercoaster za motore (Pogledajte onboard i shvatit ćete zašto), druga najdraža staza mi je Španjolski Aragon, a za treću nisam siguran. Možda Misano ili pak naš novoobnovljeni Grobnik.
8) Gdje se vidiš u sezoni 2020?
Martin: Jako je teško reći gdje ću biti 2020. godine. Nažalost ne ovisi sve o meni nego uglavnom o financijama. Moj cilj je jasan, a on je MotoGP. Putevi kojima se mogu doći do njega su razni, ali kao sto sam i rekao, stvar je financija i rezultata. Trenutno mi je želja obraniti titulu u Alpe Adria kupu i završiti godinu u top 5 IDM-a s obzirom da sam dosta hendikepiran sa snagom motocikla. U sljedećoj ću sezoni pokušati osvojiti IDM.
PP: Hvala Martine na vremenu i odgovorima. Nadamo se da su ti pitanja bila ugodna i da će te publika nakon čitanja bolje upoznati. Ovo nam prvi ekskluzivan intervju i puno hvala na tome.
Martin: Bilo je super, čast mi je biti prvi.
PP: Mi ćemo te i dalje pratiti i kao mladi portal dati ono što javnosti nedostaje – Priče mladih sportaša i stvari kroz koje prolaze. Vjerujemo da ćeš uz nastavak rada i usavršavanja zakoračiti u svijet MotoGP i držimo ti fige.
Martin: Hvala Vam!