Red Bull se završetkom sezone rastao s dugogodišnjim dobavljačem motora Renaultom. Iako su dominirali od 2010. do kraja 2013. s V8 motorima, prelazak na V6 turbo-hibride je nagovijestio kraj partnerstva.
Iz austrijske momčadi nikad nisu skrivali frustracije zbog loše pouzdanosti i slabe isporuke snage. Imali su bolid koji je kvalitetom šasije mogao parirati prvacima Mercedesu, ali snaga Renaulta je bila vječiti kamen spoticanja.
S novim partnerom Hondom očekivanja su bitno narasla jer Japanci imaju tehnološke resurse s kojima mogu stati uz bok moćnoj dvojki, Mercedesu i Ferrariju. Pozitivna retorika je ono što čujemo od Red Bullovih šefova, Christiana Hornera i dr. Helmuta Marka.
“Imamo fenomenalni tim koji će proizvesti vrhunski bolid. Čim nam iz Honde isporuče više konjske snage, konkurentima ćemo zadati dosta muke na svakoj stazi”, govori šef momčadi Christian Horner.
“Imali smo sjajan bolid sve ove godine, ali naši problemi su bili u kvalifikacijama i na dugim pravcima. Ako uspijemo to riješiti, a brojke zasad izgledaju obećavajuće, onda ćemo biti u jakoj poziciji”, objašnjava.
Dr. Helmut Marko je uvjeren da će se Red Bull boriti za naslov u 2019: “Planiramo osvojiti titulu. Hondin motor već sada ima više snage od Renaulta. Mislim da je to sasvim dovoljno u borbi za vrh”.
“A ono što tek dolazi će biti sasvim dovoljno da budemo sami na vrhu”, naglašava Marko.
Šefovi Red Bulla puno više znaju što se odvija iza kulisa i što nam točno Honda priprema za iduću sezonu. Toro Rosso je primjerice ove godine ostvario više boljih plasmana od Hondinog bivšeg partnera McLarena kroz tri sezone.
Horner ističe da su u Red Bullu impresionirani Hondinom predanošću Formuli 1, radom i rapidnim koracima. Hondina se ambicija podudara s Red Bullovom pa iz Red Bulla hvale i Hondinu sve bolju pouzdanost koja im je zadavala brojne probleme proteklih godina.
Što mogu Red Bull-Honda u 2019?
Najveće pitanje je Hondina snaga pogonske jedinice, za koju iz Red Bull već sada tvrde da je jača od Renaultove i hoće li imati stupanj napretka tokom sezone s kojim će držati korak za Mercedesom i Ferrarijem.
Uz to se postavlja i veliko potpitanje koje ide s većom isporukom snage – što je s izdržljivošću i kvalifikacijskim party modom?
Malo toga ćemo znati do prvih testova u Catalunyi sredinom veljače, ali valjalo bi konstatirati da je Red Bull patio proteklih godina jer je Renaultov motor imao problema s hlađenjem i nerijetko bi ispustili gusti dim na testiranju. To je dovodilo Red Bull u kritičnu situaciju jer bi minimalno koristili ionako reducirane dane za testiranje.
Hlađenje je inače najveći neprijatelj aerodinamične efikasnosti bolida pa je Toro Rosso ove godine pripremio ‘blaži’ bolid za Hondu, dok Red Bull dogodine cilja isključivo na prianjanje i aero-efikasnost bolida. Stoga nas malo začuđuju visoka očekivanja jer znamo što se dešava kada se ne ispune.
Koncept bolida se rijetko drastično mijenja u kratkom roku, kao što je zimska stanka F1. Pa čak i ako gledamo dulju vremensku epohu, današnji bolidi rade na sličnom principu kao i s početka 90-ih.
Pogledajmo svježi primjer Mercedes koji je ove sezone bio nemilosrdan prema gumama. Isti su problem imali 2012. i 2013. godine, dok su važila sasvim drugačija tehnička pravila, a bolidi bili i 100 kg lakši od današnjih ‘mrcina’.
Srebrna strijela se ove godine teško nosila s pregrijavanjem stražnjih kotača pa su za drugi dio sezone morali pripremiti ‘jedva legalne’ felge koje su itekako pomogle Hamiltonu u dolasku do petog naslova. Napravljene su samo kako bi hladile stražnje gume zbog visokog prianjanja koje je bolid morao proizvesti u borbi s Ferrarijem.
Bilo bi stoga pomalo nevjerojatno da Red Bull-Honda upali iz prve jer je pobjednička formula ove sezone bila – ogromna snaga i prianjanje, uz efikasno hlađenje.