Ferrari je ovog vikenda u Catalunyi doživio prvi teški poraz od Mercedesa ove sezone. Je li to samo najava što nas očekuje u nastavku ili samo splet okolnosti?
Nakon što je Ferrari priredio odlične predstave u prethodnim utrkama u Bahreinu, Kini i Baku, situacija se poprilično preokrenula za tim iz Maranella.
Lewis Hamilton je u Catalunyi bio nedodirljiv, u formi kakvoj smo ga navikli gledati u drugom dijelu prošle sezone. Mercedesove performanse i Hamiltonovo umijeće su bili besprijekorni.
Aktualni je prvak s malom prednosti osvojio Pole poziciju, ali je u utrci bio liga za sebe. Podatak od 20 sekundi prednosti ispred kolege Bottasa i 27 ispred glavnog rivala Vettela govori sam za sebe. Valja napomenuti kako bi mu Bottas bio bliže da nije zapeo iza Vettela do 40. kruga na stazi jako teškoj za pretjecanje.
Razlog za brigu Hamiltona pred VN Španjolske je pobjeda na sreću u Bakuu nakon što se vodećem Bottasu probušila guma u zadnjim krugovima. Hamilton nije slavio pobjedu zbog kolegina peha, ali je rado ugrabio pobjednički pehar i maksimalnih 25 bodova.
Hamilton je u Catalunyu došao pod pritiskom iz više razloga. Mučio se kao u uvodu sezone 2016, nije pronašao sinergiju s bolidom i glavni konkurenti izgledaju moćnije nego prije, naročito zbog brzine na pravcu i u kvalifikacijama koja je bila karakteristična snaga srebrne strijele.
Što se točno dogodilo i je li Mercedes napokon ukrotio novu divu?
Ferrari i Red Bull se mogu samo nadati kako je Catalunya bila iznimka i da se ovako dominantna forma Mercedesa neće skoro ponoviti.
Neki su faktori mogli igrati veliku ulogu, a naročito goruća tema ovog vikenda – Pirellijeva modifikacija gume za Španjolsku.
Pirellijevci su stanjili sloj gume za 0.4 mm kako bi spriječili pregrijavanje i degradaciju gume kao što je bio slučaj na predsezonskim testiranjima. Upravo je Mercedes bio u probranoj skupini koja se teško nosila s očuvanjem guma.
Ne smije se opovrgnuti kako je Ferrari imao poteškoće s gumama, a naročito Vettel. Nijemac je već u petak poslije treninga upozorio na veliku razliku u osjećaju koji pružaju specijalno modificirane gume jer su s tanjim slojem postale tvrđe.
Gdje je nestao Ferrari?
“Mislim da smo se mučili s proklizavanjem cijelog vikenda. Puno smo puta čuli kako će gume biti iste tvrdoće, ali ne morate biti genij da biste zaključili da će s tanjim slojem gazne površine, gume postati tvrđe”, kazao je Vettel poslije utrke.
Mora se naglasiti kako Raikkonen za razliku od kolege Vettela nije imao problema po pitanju očuvanja guma te bi svoju utrku odradio s jednim zaustavljanjem, poput glavnih konkurenata.
Seb je utrku započeo s planom od dva zaustavljanja koje bi bilo povoljnije za njega da je u zadnjem dijelu kvalifikacija sačuvao novi set mekih guma. Ipak, četverostruki se prvak nije imao pravo pravo žaliti na gume jer su iste bile na svim ostalim bolidima.
“Mislim da smo mogli koristiti standardne, ali tvrđe gume. Možda nam ove modificirane gume nisu odgovarale kao drugima, ali onda smo mi morali što bolje podesiti bolid za njih. Tako se to radi”, govori Vettel.
Četverostruki prvak zaključuje da je strategija od dva ulaska bila najbolja za njega jer i s novim gumama u zadnjem stintu nije mogao napasti Verstappena koji je upravljao bolid s oštećenim prednjim spojlerom.
Dok postoji šansa, ima nade!
Ferrari se ovoga puta za razliku od VN Kine kockao kad je aktiviran virtualni sigurnosni automobil. Vettel i Ferrari su vjerojatno na umu imali napad na Hamiltona, ali nikako pad iz kruga osvajača postolja.
Vettel po prvi put ove sezone nije imao šanse za pobjedu i u Monako odlaze s osjetnim zaostatkom za Hamiltonom u vozačkim i Mercedesom u konstruktorskom poretku.
S obzirom da se radi o prvom poštenom porazu ove godine, nikako ne smije biti vrijeme za paniku. Glavni ja razlog što znaju da je Pirellijeva modifikacija išla na ruku Mercedesa i protiv njih ovog vikenda. Vettel je stoga skrušeno prihvatio poraz jer zna da gume neće biti ovako tvrde do Silverstona, kada će Pirelli ponovno stanjiti gazni sloj.
Ferrari je naučio lekcije i odlazi u Monako, pistu na kojoj su prošle godine bili dominantni, a gdje se Mercedes standardno muči.
Prvenstvena se utrka još uvijek vodi rame-uz-rame između Ferrarija i Mercedesa, a prijetnja od Red Bulla je konstantna. Sezona je duga, a tek je pet utrka za nama i vjerujemo da nas još očekuje napretek događanja i preokreta.