Kako je Sebastian Vettel u trenu ostao bez svega?

sudar singapur

Četverostruki svjetski prvak Sebastian Vettel je ovog vikenda u Singapuru imao jako dobru priliku za ponovno preuzimanje vodstva, a završio je kolosalnim sudarom i odustajanjem.

Vettel je odličnim krugom osvojio Pole poziciju, jako bitnu stavku za kvalitetan plasman u singapurskoj utrci. Međutim, kiša i božica sreće Fortuna mu se ovog puta nisu nasmiješili, ali očito je i da priprema prije početka utrke nije bila kvalitetna.

Sebastian Vettel zna da je u tijesnoj utrci za naslov, ali i da mora završavati utrke ispred Lewisa Hamiltona, ako želi osvojiti peti naslov u karijeri.

Postoji trkaća mantra koja glasi: “U utrci je jednako važno ne razbiti se, kao što je i važno da se netko ne razbije u tebe”.

Ta se misao vjerojatno pogubila iz Vettelove glave dočim se odlučio na zatvaranje putanje jurećem momčadskom kolegi Raikkonenu i izazivaču Verstappenu za prvi zavoj. Ferrarijev je dvojac zatvorio mladog Nizozemca u sendvič i tada više nije bilo povratka.

Raikkonen i Verstappen su si udarcem polomili ovjes, a potom probušili Vettelov hladnjak bolida. Takav je barem ishod incidenta, ali mi se vraćamo na start utrke, pa čak i na pripremu prije utrke.

Singapur – Zavoj 1

Historički gledano kroz utrke koje su se događale u proteklih 9 sezona, vozači s vanjske strane na ulazu u zavoj 1 bi redovito profitirali. Oni s unutrašnje bi obično morali ranije kočiti i s osjetno nižom brzinom ulazili u njega.

Najbolje da pogledate snimku dva starta Fernanda Alonsa i njegovog proboja s 5. i 7. mjesta na treću poziciju:

https://www.youtube.com/watch?v=KMWhpgykbhc

U takvoj teškoj situaciji su danas bili Verstappen i Raikkonen. Da su oba ostala s unutarnje i da im se Vettel nije priključio, vjerojatno bi se jako teško uspjela probiti u vodstvo bez kasnog kočenja i izvjesnog izlijetanja sa staze. Vettel ih je mogao samo ispratiti i iskoristiti praznu putanju s vanjske strane.

Nekarakteristično je da se višestrukom prvaku Vettelu mogla potkrasti ovakva greška koja će ga vjerojatno koštati titule ove sezone. Sav trud i strpljenje ove godine su otpuhani u samo trenutku žara borbe.

Očita je i loša priprema utrke jer se Nijemac umjesto za očuvanje prvog mjesta pod svaku cijenu, morao fokusirati samo na jednog čovjeka, a to je prvenstveni rival Lewis Hamilton. Upuštanje u borbu s momčadskim kolegom i agresivnim Verstappenom koji ove sezone ima čak sedam odustajanja je bila fatalna greška u samom začetku.

Vettelovo jako skretanja tj. zatvaranje nakon stotinjak metara nam je uz prethodne argumente posve nejasno jer se ovakav scenarij mogao predvidjeti. Hamilton je s druge strane, ostao na sigurnoj vanjskoj strani i ispratio krš vodećih te vrlo brzo preuzeo prvo mjesto.

Stavka #1 je trebala glasiti – Završiti utrku ispred Hamiltona, ali očito je želja za pobjedom bila jača

Ta želja za pobjedom će ga na kraju vrlo vjerojatno koštati naslova. Prava je šteta sa sportske strane da se nakon sezone u kojoj su potčinjeni Mercedesu u većini utrka, uspijevali držati ritam i našli se u prilici za prekidanjem dominacije, dogodi ljudska greška.

Krivca se u ovoj situaciji može pronaći u desecima faktora, ali bitan je onaj ljudske prirode, a to su danas bili loša priprema unutar momčadi te pohlepna i brzopleta odluka vozača. Vjerujemo da se Sebastian Vettel ne bi odlučio za ovakav potez da je imao bolju pripremu i objektive u utrci.

Ferrari je vjerojatno osvojenom Pole pozicijom podignuo galamu i dao Nijemcu vjetar u leđa, ali kao što to inače biva kad dobiješ krila, vrlo brzo te dočeka hladan tuš.

Prava šteta za Ferrari i njegove navijače, ali osvajanje naslova se čini van dohvata ruke. Nisu imali pravo na grešku protiv ovako jakog i pouzdanog Mercedesa, a ona im se dogodila kad je bila najmanje potrebna.

Još je šest utrka do kraja sezone i situacija se još stigne zakomplicirati, ali šanse za to su gotovo minimalne. Navijači Lewisa Hamiltona i Mercedesa slobodno mogu odahnuti i uživati u nastavku sezone, dok navijačima Ferrarija uvijek preostaje dobra stara molitva.