Kako Lorenzo definira vozačko tržište? (1)

Lorenzo: Motor mi nije bio spreman!

Jorge Lorenzo nije opravdao rekordni ulog Ducatija i karijera mu se nalazi na raskrižju. Odluka dvije strane će imati veliki utjecaj na raspored vozača iduće sezone.

Prošlo je malo više od dvije godine otkad je Jorge Lorenzo odlučio napustiti Yamahu i priključiti se Ducatiju. Teško bi bilo išta govoriti da na kraju ne kažemo da se radilo o fatalnoj greški.

Trenutni uspjeh s Desmosedicijem nakon posve drugačijeg M1 s kojim je osvojio tri prvenstva nitko nije očekivao. Malo tko se mogao nadati da će Lorenzo nakon 22 utrke biti bez pobjede i u potpunosti poražen od momčadskog kolege Doviziosa.

Lorenzo na listi najboljih vozača svijeta visoko kotira. Sa 65 pobjeda je u vrhu MotoGP vozača brojem pobjeda uz Giacoma Agostinija, Valentina Rossija, Angela Nieta i Mike Hailwooda. U zadnjoj je sezoni s Ducatijem osvojio samo tri podijska plasmana, dok u novoj sezoni nakon četiri utrke ima samo 6 bodova i nalazi se kao 20. u poretku vozača.

Lorenzove muke s Desmosedicijem su se nastavile i ove godine. Već od početka predsezonskih testiranja, Lorenzo nije mogao pronaći kompromis između svog vozačkog stila i moćnog Ducatija. Iako nam se gotovo uvijek činilo da je Jorge na samo korak do pronalaska rješenja, on bi se vratio unazad.

ducati lorenzo

S obzirom da je vozio Ducati prvi put na postsezonskim testovima u Valenciji krajem 2016. godine, sumnjamo da će ikada pronaći sinergiju. Vrata u Ducatiju su mu još otvorena, iako što vrijeme ide dalje, sve je manje prostora jer je u međuvremenu Dovizioso postao vođa momčadi.

Srećom za Lorenza, sve bolji Suzuki ga ima na oku i drži ga za glavnu metu na tržištu vozača usprkos sve boljoj formi Andrea Iannonea. Talijan je u prethodne dvije utrke ostvario hvalevrijedne plasmane na postolju, ali čini se prekasno da mu sačuvaju mjesto na Suzukiju.

Tržište top-vozača je poprilično definirano jer su Vinales, Rossi i Marquez vrlo rano potpisali nove ugovore što je primoralo Johanna Zarca na priključenje austrijskom KTM-u. Dovizioso još nije potpisao jer pritišće Ducati za izdašnijim ugovorom i u međuvremenu pregovara s Hondom i Suzukijem.

Ducati je navodno Doviju ponudio 3.5 milijuna eura godišnje, što je dvostruko više od trenutnih primanja, ali znatno manje od 12 milijuna eura koje je Lorenzo dobio za katastrofalnu sezonu i koje će dobiti za još jednu.

Ducati je slomio vlastiti budžet s dovođenjem Lorenza i Doviziosu ne mogu ponuditi više. Prisjetimo se situacije pred dolazak Lorenza na Ducati, kada je Dovi jedvice sačuvao trkaće mjesto. Jorgea se pitalo koga bi za kolegu, Iannonea ili Dovija, a Španjolac je odabrao upravo mirnijeg Talijana.

Činjenica je da Dovizioso drži karte u pregovorima s Ducatijem jer zna da ne smiju dopustiti odlazak čovjeka koji ih je transformirao u momčad spremnu za osvajanje naslova od ere Caseya Stonera. Lorenzov je ugovor time potpao u drugi plan.

 

Kraj prvog dijela