Po završetku posljednje utrke ove sezone u Abu Dhabiju, jasno je bilo većini gledatelja da stazi nedostaje prilika za borbu tokom utrke.
“Moraju promijeniti konfiguraciju staze”, kazao je Lewis Hamilton nakon što je cijelu utrku na oko sekundu razmaka pratio prvoplasiranog kolegu Valtterija Bottasa.
Držao se te teze i kad je prvi put vidio stazu 2009. godine. Radi se o još jednoj u nizu Tilkeovih staza koje nisu privukle simpatije gledatelja, ni vozača.
Serije brzih zavoja, jaka kočenja na kraju duge ravnice, uski i zavojiti dio staze su samo dio šprance koja se pokazala iznimno teškom za vozače kad su u pitanju pretjecanja.
Problem se najčešće događa što na početku sektora koji dopušta pretjecanje, lošije plasirani vozač nalaze dovoljno daleko da ne mogu napasti vozača ispred sebe na ravnom dijelu.
Prljavi zrak u kojem se nalaze drugi dio kruga, onemogućava održavanje manjeg razmaka, a to smo jasno vidjeli u utrci. Nakon osam krugova je čitavi poredak simultano pratio jedan druge s oko sekundu razmaka, ali se i nalazio van dometa DRS-a.
Hamilton navodi da mu je trebao bolid sekundu i pol brži za pretjecanja Bottasa!
Problem djelomice leži u aerodinamički vrlo osjetljivim bolidima, ali za nas je u konkretnom slučaju glavni krivac konfiguracija staze jer taj problem nije od ove sezone.
Prisjetimo se frustriranog Fernanda Alonsa koji je u ključnoj utrci sezone zaglavio iza Renaulta Vitalya Petrova 2010. godine. Bez obzira što je imao gume u puno boljem stanju, Španjolac nije uspio pronaći način za ugroziti Rusa koji je bio vrlo brz na pravcima.
Sugestije za redizajn staze
- Umjesto šikane zavoja 5 i 6 ostaviti pravac za kočenje u lakat zavoj 7. Za to je potrebno modificirati izletnu zonu i ogradu jer bi se jakom kočenju prilazilo s oko 300 km/h. Momentum vozača koji napada ne bi trebao biti kompromitiran kao što je u slučaju sa aktualnom sporom šikanom.
- Modificirati sporu seriju zavoja 12 i 13 na završetku druge DRS-ravnice u polukružni zavoj i poravnati seriju brzih zavoja 15 i 16 jer dosad u njima nismo nikada vidjeli akciju izuzev nesreće između Rosberga i Karthikeyana.
- Uvesti DRS na startno ciljnu ravnicu kao blagi poticaj napadaču.
S navedenim bi se modifikacijama srezao broj zavoja s 21 na 14, a dodala bi se najmanje dva nova mjesta za pretjecanje.
Vrlo bitna stavka i ona što je Kimi Raikkonen spomenuo, a to je štednja goriva za vrijeme utrke zbog čega je nalikovala utrci izdržljivosti. Jedan od načina kako popraviti taj problem je “rezanje” modova motora s četiri (slaba, srednja, jaka i najjača potrošnja) na dva ili uvođenje većih tankova s obvezom starta s punim tankom!
Takvim bi se ishodom olakšao ne samo život vozačima i gledateljima, već i inženjerima kojima je danas svaki gram potrošnje goriva za vrijeme utrke izuzetno bitan.