Ferrari je sve napravio da Sebastian Vettel ugrabi vodstvo VN Singapura, ali im se plan obio o glavu i još više otežao nastavak utrke za naslov prvaka.
Singapur je za Ferrari ponovno točka preokreta. Prošle su se godine crveni eliminirali već u prvom krugu, a ove godine su strateški na blago-gorki način kapitulirali.
Iako su Vettel i Ferrari u Singapur došli kao glavni favoriti sa zadaćom smanjenja bodovnog vodstva za Hamiltonom, situacija se izjalovila u trećem dijelu kvalifikacija čudesnim krugom vodećeg u poretku.
Vettel je nakon kvalifikacija osjećao da je mogao pobijediti prvenstvenog rivala na stazi na kojoj je zbog težih pretjecanja pozicija ključna.
Već je u Q2 izgledalo da Ferrari ne zna što točno radi kad je oba vozača poslao na ultramekim gumama koje su sekundu i pol sporije od hypermekih. Dok su drugi gradili tempo na najbržoj smjesi, Ferrarijevci su bezuspješno eksperimentirali na sporijoj, ali dugotrajnijoj.
Start s trećeg mjesta nije bio smak svijeta za Seba Vettela jer je već u prvom krugu odradio dobar dio posla prestigavši Maxa Verstappena tik prije aktivacije sigurnosnog automobila.
Strah od ponavljanja 2017. je nestao na kočenju za zavoj 5 jer se Max pomirio s gubitkom pozicije, a ispred je ostao samo glavni suparnik Hamilton. Sve je bilo spremno i podešeno za dugo iščekivani epski okršaj između singapurskih specijalaca, do kojeg nažalost nije došlo.
Situacija s tempom utrke je nalikovala VN Monaka kada su vozači najveću pozornost obraćali na očuvanje guma da uspiju završiti utrku sa samo jednim zaustavljenjem u boksu. Hamilton je primjerice nakon izlaska SC-a radio 11 sekunda sporije vrijeme kruga od kvalifikacijskog i držao cijeli poredak na okupu.
Vettel je čekao i promatrao Hamiltona, a onda je u 12. krugu netko upalio lampicu i vodeća je skupina značajno ubrzala. Nakon što je Hamilton javio boksu da još ima života u gumama, Ferrarijevci su ih krivo čuli, tj. da ga više nema i žurno pozvali Vettela po nove ultrameke gume.
U nadi da će izvesti ‘undercut’, Ferrarijevci su odbili preporuku Pirellija da moraju na soft gume ako žele završiti utrku s jednim zaustavljanjem. Plan je od početka bio da Vettel završti utrku na ultramekim gumama jer su ih držali kombinacijom koja im više odgovara.
Iako se Seb u 15. krugu vratio na stazu u čistom zraku, vrlo brz je uhvatio Sergija Pereza koji je bio 8 sekundi ispred osmoplasiranog Romaina Grosjeana. To će se pokazati kao trenutak kad je Vettel izgubio ne samo priliku za ugroziti Hamiltona, već i potpasti pod prijetnju Maxa Verstappena.
Hamilton je na Vettelov strateški pokušaj odgovorio samo jedan krug kasnije, ali s mekim gumama. Dok se Vettel borio s Perezom, Hamilton je već imao 5 sekundi prednosti, a Verstappen je nastavio pritiskati u vodstvu utrke.
Red Bullovci su u 17. krugu pozvali svog vozača koji je unatoč problemu s motorom uspio nekako usporedno izaći s Vettelom i izboriti se za drugo mjesto na izlasku iz trećeg zavoja.
Verstappen je odmah podigao tempo i doveo gume na optimalnu temperaturu, a Vettel prijavio da mu gume već počinju popuštati. Brže su se gume iza sporijeg bolida pokazale beskorisnim u Marina Bayu. To je potvrdio i Sergio Perez putem radija pa napravio suludi incident sa Sirotkinom.
Ferrari je u riskantnom pokušaju da uhvati prvo mjesto ostao bez drugog. Ulazak u boks je prema svim pokazateljima bio preuranjen. Agresivne i brzoplete odluke su se još jednom pokazale karakterističnim promašajem sa zida Scuderije.
Četvrti put u zadnjih pet utrka, Ferrari odlazi s pitanjem što je pošlo po krivu i kako su propustili pobjedu. Bili su brzi u svim treninzima, a onda su popustili u ključnom trenutku i kao da je magija nestala.
Ferrari je sada u jako teškoj situaciji. I da pobijede u svim utrkama do kraja sezone, a Hamilton završi drugi, osvojili bi naslov s dva boda prednosti. Hamilton je ove sezone više puta ukrao Ferrarijevo slavlje i sumnjamo da ga neće ponoviti još najmanje jednom do kraja sezone.