Nakon samo tri uvodne utrke većini je jasno kako će se borba za svjetskog prvaka voditi između Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.
Obojica su unatoč brojnim uspjesima u karijeri itekako gladna trofeja i početak nove ere F1 im odgovara vozačkom stilu. U dosadašnjem dijelu sezone su uvjerljiviji od kolega i momčad stoji iza njih, ali ako žele do naslova prijeko potrebna će im biti pomoć kolege.
Sjetimo se 2010. godine kada su McLaren i Red Bull jurišali s oba vozača na naslov. Da Renaultovac Vitaly Petrov u posljednjoj utrci u Abu Dhabiju nije zadržao Fernanda Alonsa iza sebe do kraja utrke, naslov bi sigurno otišao u Maranello. Vettel mu navodno i dan danas šalje rođendanske i Božićne čestitke.
Dvije sezone nakon, McLarenovci su se odlučili za identičan pristup te su opet dopustili vozačima izravnu borbu i ponovno izgubili naslov koji bi vjerojatno bio u njihovim rukama da je bilo više timske igre tokom sezone.
Nije stoga čudo da Ferrari odavno njeguje politiku prvog vozača jer samo s takvim pristupom se sigurno dolazi do cilja. Voljeli to navijači ili ne, na kraju se bodovi broje, a kako stvari stoje tako će biti i ove sezone.
Što će učiniti Ferrari i Mercedes?
Kimi Raikkonen se pokazao zadnjih godina kao timski igrač koji je spreman pomoći momčadi u ostvarivanju interesa. S obzirom da je u zalasku F1 karijere i da je Vettel u puno boljoj formi, Fincu drugo ni ne preostaje već prihvatiti status vodonoše.
Valtteri Bottas je u sasvim drugačijoj i nepovoljnijoj situaciji jer se prvi put u karijeri nalazi u momčadi s kojom se može boriti za naslov. Glavni motiv svakog sportskog vozača je boriti se za pobjede i eventualno osvojiti naslov. Ljudski je i sportski da se ne želi olako predati i s pravom bi se morao boriti s Hamiltonom na stazi.
Ipak, utrka u Bahreinu je otkrila karte momčadi iz Brackleya, Bottas je dobio uputstvo da propusti Hamiltona desetak krugova prije kraja. Fincu se potez očito nije svidjelo, a dokaz je kiseli izraz na pobjedničkom postolju.
Ferrari ima dosta utakmica u nogama i ne pamtimo dane kada se nije poštivala hijerarhija dok se Mercedes zadnjih nekoliko sezona itekako lomio u obračunu između Hamiltona i Rosberga. Lekciju su vjerojatno naučili, ali hoće li je znati ovaj put adekvatno primijeniti? To je vjerojatno pitanje od milijun i više dolara…
Ako Bottasu nametnu status vodonoše, vjerojatno može doći do kontraefekta, tj. da se Bottas usprotivi što je manje vjerojatno nego da ih posluša. Ako ih pak posluša, vrlo vjerojatno će opasti u formi jer su momentum i psihološka granica za F1 vozače pola brzine.
Ferrari je po svemu sudeći u puno boljoj poziciji jer se zna tko je prvi vozač, dok se u Mercedesu još nisu izjasnili iako postoje naznake. Hamilton je trostruki prvak, u momčadi je od 2013. godine i odabir na njega je sasvim logičan potez.
Ovo nije sezona u kojoj imaju dominantan bolid i svaki “izbijeni” bod može biti zlatan. Nakon tri sezone dominacije imaju prvi put izravnog suparnika, a moguće je i da se Red Bull pridruži za par utrka. Kako stvari stoje, ishod prvenstva bi nakon dugo vremena mogao biti odlučen pomoću striktnih naredbi unutar momčadi.
Poruke poput “Fernando is faster then you” ili “Rubens, let Michael pass for the championship” bi se vrlo lako mogle vratiti u modu.