Robert Kubica je potvrdio priču da je imao potpisan ugovor s Ferrarijem prije relijaške nesreće u kojoj je zadobio teške ozljede i promijenio tijek svoje trkaće karijere.
Kubica se ‘revijalno’ natjecao na Ronde di Andora samo nekoliko dana prije prvih službenih F1 testova 2011. Nesreća i ozljede su bile jako ozbiljne, a posljedice Robert osjeća i danas.
Poljakova je zadnja službena utrka u Abu Dhabiju 2010. godine, a sada obnaša dužnost rezervnog i razvojnog vozača Williamsove momčadi. Pokušao je ove godine doći do trkaćeg sjedišta, ali nije uspio.
Neko se vrijeme špekuliralo da se Kubica već složio s Ferrarijem o ugovoru za sezonu 2012, ali se o tome nikad nije javno izlazilo jer je ipak zdravlje Roberta Kubice bilo na prvom mjestu.
Tek je na nedavnom službenom F1 podcastu Kubica priznao slijed događanja prije kobnog incidenta, a najbitniji je detalj kako je razmišljao o tome da se povuče s relija u Andori. Ipak, na kraju se nije povukao radi ekipe koja je sve organizirala i dala mu priliku.
Kubica je također bio svjestan da će dogodine voziti za momčad Ferrari koja mu ovakve izlete u relijaške vode ne bi dopustila.
Na upit domaćina emisije o tome je li imao potpisan ugovor s Ferrarijem, Kubica je potvrdno odgovorio. Da se sve odvilo kako je trebalo, Kubica bi vozio uz Fernanda Alonsa, ali i zarađivao manje novaca nego u Renaultu.
“Prvi cilj mi je bio ući u F1, onda postati etabiliran vozač, steći reputaciju i znanje, a to je puno teže od ulaska u sport”, govori Robert.
“Onda je na redu treće, ili pobijediti svjetsko prvenstvo ili postati Ferrarijev vozač. Ja nisam pobijedio prvenstvo, a na kraju niti postati Ferrarijev vozač, iako je bilo jako blizu”, dodaje.
Život Kubici uz takvo saznanje nije bio teži jer se intenzivno oporavljao godinu i pol od posljedica ozljeda, ali danas mu zadaje blagu bol.
“Borio sam se i koncetrirao isključivo na oporavak. Bio je to težak period. Što sam više radio, to mi se činilo teže jer je nada u povratak u motorsport nestajala”.
“Bilo je trenutaka kada sam se izuzetno dobro oporavljao, a bilo je i loših operacija zbog kojih je oporavak nazadovao i do pola godine”, objašnjava.
“Bilo je bolno ne natjecati se u F1, a i još bolnije jer sam znao da sam imao rezervirano mjesto u Ferrariju”.
Kubica kaže da se nije bavio relijem samo radi zabave već iz motiva da postane potpun vozač i da pronađe nešto što drugi nemaju.
“Nisam bio zadovoljan s onim što sam bio i tražio sam još. Mislio sam da ću pronaći u reliju što mi nedostaje, i to mi je na kraju dalo…Problem koji sam skupo platio”, zaključio je nikad prežaljeni poljski heroj.