McLaren i Force India žele istragu tehničkog odnosa između momčadi Haas F1 i Ferrarija nakon magične predstave u Australiji.
Haas je zauzeo treći red na startnoj rešetki i vrlo brzo u utrci zauzeo odlično četvrto i peto mjesto, ispred Red Bullova Maxa Verstappena i Daniela Ricciarda.
Problemi su za Amerikance nastali prilikom prve promjene guma kad su oba vozača napustila boks s loše pričvršćeno gumom. FIA-inom intervencijom, oba su vozača morala vrlo brzo parkirati bolide uz stazu.
Performanse koje je dotad pokazala još uvijek nova F1 momčad je podignula obrve kod konkurenata iz sredine poretka, a naročito Force Indije i McLarena.
Ferrari opskrbljuje Haas pogonskom jedinicom i nekim dijelovima koje sami ne mogu proizvesti, dok Haasov partner u izradi šasije Dallara također ima pogodnost korištenja Ferrarijeva zračnog tunela.
Sportska regulacija F1 striktno zabranjuje primanje i prosljeđivanje informacija i tehnoloških podataka do kojih bi timovi sami trebali doći.
Force Indijin šef Otmar Szafnauer želi aplikaciju ovog pravila već na idućem sastanku F1 strateške skupine. “Stvarno ne znam kako su to učinili. To je kao magija. Ovako se nešto prije nije dogodilo u Formuli 1”, kaže Szafnauer.
“Jednostavno mi nije jasno kako netko može tko nije u sportu već dugi niz godina i s malo resursa proizvesti ovakav bolid…događa li se to magijom?”, pita se šef Force Indije.
Haas je ubrzao bolid preko dvije sekundu od prošle sezone te su treća momčad s najvećim pomakom uz Renault (3 sekunde) i McLaren (2.5 sekunde)
Ferrarijeva replika
McLarenov vozač Fernando Alonso je Haasov bolid nazvao Ferrarijevom replikom u Melbournu, dok je njegov šef Zak Brown ocijenio kako bi se trebalo dobro pogledati Haasov bolid.
Vozač Haasa Romain Grosjean kaže da koriste Ferrarijev prednji ovjes koji uvelike utječe na aerodinamični dizajn jer od njega počinje cirkulacija zraka prema ostatku bolida.
McLarenov šef Brown kaže da nemaju dokaze o kršenju pravila u suradnji, ali dodaje: “Svi dobro znamo da imaju vrlo usku suradnju s Ferrarijem i mi se moramo pobrinuti da nije prebliska”.
“Sigurno je da su pod nekakvim utjecajem jer očito neki dijelovi bolida izgledaju vrlo slično Ferrarijevom prošlogodišnjem bolidu. Moglo bi bit posla za FIA-ine inženjere”, nastavio je Brown.
Šefovi obje momčadi kažu da su i ostale momčadi sprema podržati pojašnjenje suradnje između Ferrarija i Haasa.
“Sve aerodinamične površine moraju biti vlastite. Ako sumnjate, onda ih se mora istražiti. Možda je i njihovo, ali kako dobiti toliko znanja s tako kratkom povijesti, alatima i ljudima?”, pita se Szafnauer.