Mercedes je dobio dozvolu za daljnje korištenje novoga motora predstavljenog na VN Belgije koji ima veću potrošnju ulja od one propisane za nastavak sezone.
Novi limit potrošnje ulja od 0.9 l na 100 km stupa na snagu od VN Italije. Mercedes je preduhitrio novi pravilnik predstavljanjem četvrte, ujedno i posljednje inačice motora prije stupanja pravilnika na snagu.
Prema FIA-inoj tehničkoj direktivi iz srpnja, motori uvedeni prije utrke u Monzi mogu voziti s potrošnjom ulja od 1.2 l na 100 km.
Kako novi pravilnik nije razrađen do posljednjeg detalja došlo je do zbunjivanja timova koji kupuju motore. Naime nije jasno određeno moraju li timovi bez vlastitog motora koristiti iste specifikacije kao i oni koji proizvode sami svoj motor.
Ukoliko je to slučaj, timovi koji koriste Mercedesove motore neće biti u mogućnosti koristiti najnoviju specifikaciju motora u Monzi jer ju nisu dobili prošloga vikenda u Belgiji. Ili će Mercedes morati još jednom raditi preinake na motoru kako bi zadovoljio nove limite za svoje klijente.
FIA je razmotrila slučaj i odredila da je Mercedesu dopušteno koristiti ovaj motor s potrošnjom ulja manjom ili jednakom od 1.2 l na 100 km jer su isti već koristili na VN Belgije. Ostali Mercedesovi klijenti, koji će još jednom predstavljati nove inačice motora, će se morati pridržavati limita od 0.9 l na 100 km jer iste neće pripremiti prije VN Italije.
Glasnogovornik FIA-e napominje: “Ako se motor (s unutrašnjim izgaranjem) uvede na ili nakon vikenda u Monzi, njegova potrošnja ulja mora biti ispod 0.9 l na 100 km.”
“Ako se motor (s unutrašnjim izgaranjem) uvede na ili nakon vikenda u Spa, njegova potrošnja ulja mora biti ispod 1.2 l na 100 km.”
FIA smatra da je motor korišten čim transponder (uređaj pomoću kojega se mjeri vrijeme kruga) automobila napusti garažu.
Ferrari nije očekivao ovakav potez
Mercedesova odluka da predstavi posljednju inačicu motora na VN Belgije je donijela nelagodu Ferrariju. Talijani nisu očekivali da će im glavni rivali upravo taj vikend doći s novim motorom.
Ujedno to znači da će ekipa iz Maranella svoj novi motor morati napraviti s granicom potrošnje ulja od 0.9 l na 100 km, dok glavni rival ima dozvolu potrošiti 0.3 l više.
Pitanje o izgaranju ulja je pokrenuto u Belgiji, a Mercedesov šef Toto Wolff ne krije zadovoljstvo što mora razgovarati s Ferrarijem o onome oko čega su svi nezadovoljni.
“Mi smo žustri natjecatelji, a priroda našeg odnosa je da sjednemo iza zatvorenih vrata raspraviti o problemima ako postoje”, kazao je Wolff.
“Moramo biti iznimno oprezni da se stvari iznesene u javnosti ne prikazuju na ovaj ili onaj način. Zasad je sve u redu”, zaključio je Wolff.