Uskoro započinje super sezona World endurance championshipa 2018/19 koja će sadržavati čak dvije utrke 24 sata Le Mansa.
Poprilično odlučujuća sezona u povijesnoj epohi jer je konkurencija u najjačoj kategoriji LMP1 (Le Mans prototipovi 1) pala samo na jedno slovo. Porsche je isplovio prema Formuli E, Audi također i Toyota je ostala usamljena u LMP1.
Nakon dva tragična nastupa u Sarthu od kojih je onaj iz 2016. tragičniji od ičega (odustali u zadnjem krugu, dok su bili u vodstvu), sada je najslavnija utrka na svijetu ”sitting duck” za Toyotu koju će ove godine predvoditi nitko drugi već veliki Fernando Alonso. Istina, dosta je privatnika uletjelo u LMP1, ali su testiranja pokazala da im je možda bilo bolje da su izabrali ostanak u LMP2.
Prošle je godine LMP2 zamalo sveukupno pobijedio u Le Mansu. Toyote su stradale na stazi, glavni Porsche je isto zapeo u boksu, a LMP2 momčad glumca Jackija Chana se ponadala neočekivanom trijumfu. No, nakon sat i nešto kopanja u boksu, Porsche se vratio na stazu, bio rapidno brži po krugu i odnio prestižnu titulu prvaka najpoznatije utrke 24h.
Konkurencija u LMP2 je zaista bila sjajna. Čak se 26 automobila spektakularno obračunavalo na stazi. Slično je bilo i u LMGT (grand turismo), naročito kod profesionalaca. Tu ćemo ove godine imati reprizu, a dosta je reći: Ferrari, Porsche, Aston Martin, Corvette, Ford GT, BMW M8…dovoljno da prodrhti glas automobilskim ljubiteljima.
Privuklo je čak i F1 prvaka Jensona Buttona u prvenstvo, ali me to toliko ne uzbuđuje kao nastup Fernanda Alonsa. To bi mogao biti početak jednog lijepog prijateljstva, Le Mans, Toyota i Alonso.
Dakle, LMP1. Dvije Toyote, među šest vozača Fernando, Buemi, Conway…ako u lipnju ne osvoje ”24h” onda više nikada neće i bolje da se prebace na utrke čamaca…
Od privatnika, možda ozbiljnije prijeti Rebellion s Andre Lottererom koji trenutno čini čuda u Formuli E. Vjerujem da će od starta razmak biti po par sekundi po krugu, znači, uzalud vam trud svirači. Ima tu i privatnih britanskih, ruskih, američkih posada…
Chanova trupa brani primat u LMP2. No, konkurencija je strašna. Orece, Dallare, Ligieri…Mislim da ćemo itekako uživati do samog kraja utrke.
I onda LMGT Pro kao šećer na kraju. Sigurno će zasjeniti LMP1. Među ”amaterima” šest 911-ice protiv pet 488-ica iz Maranella. Sveukupno, Le Mans opravdava status jedne od najveće tri utrke na svijetu, uz Monte Carlo F1 i Indy 500.
Kalendar super sezone WEC-a 2018/19.:
Spa-Francorchamps | Spa-Francorchamps | 5 May |
Le Mans 24h | Le Mans-Sarthe | 16 Jun |
Silverstone | Silverstone | 19 Aug |
Fuji | Fuji | 14 Oct |
Shanghai | Shanghai | 18 Nov |
Sebring | Sebring | 16 Mar 2019 |
Spa-Francorchamps | Spa-Francorchamps | 4 May 2019 |
Le Mans 24h | Le Mans-Sarthe | 15 Jun 2019 |
Sve utrke mogu se gledati na Eurosportu (do 1.7. i na hrvatskom na Evo tv).