Automobilistički sport u Hrvatskoj je davnih dana sveden na hobi kao i mnogi drugi sportovi. Kralj krug, daleko najatraktivniji oblik auto sporta, gotovo je nestao.
Uglavnom Dubrovčani i još poneki ga održavaju na životu. Od četiri ovogodišnje utrke za Prvenstvo Hrvatske, tri će biti održane izvan granica države. Ni u regiji nije ništa bolje. Na slovenskom prvenstvu, utrci je pristupilo tek pet automobila…
Reli je procvjetao na moru, s Opatijom i dva Poreča. Zašto se oko Parentiuma moraju voziti dva relija, a ne jedan super jak? Nije mi jasno…Zapravo, je. Vlasnici nisu u dobrim odnosima.
INA Delta je samo blijeda slika nekadašnje. Uvijek oko 40 vozača, dok Opatija i Poreči imaju i po 100. Delta ima opravdanje, ipak je ovo najskuplji sport pored utrke u svemir. Delta je u 90-ima bila na pragu Svjetskog prvenstva, s najvećim koeficijentom u europskom.
No, situacija u zemlji ne ide na ruku sportu općenito, a kamoli automobilističkom sportu. I kao što to obično biva, posljednjih se mjeseci opet spominje Svjetsko reli prvenstvo koje bi i za hrvatski automobilizam, ali i turizam u zemlji značilo jako puno. Možda nam se i posreći…
Brdo je postalo kraljem
Čak 29 klubova juri na brdo. Sjajno. Ako želite vidjeti dobru utrku, ove su godine ostali Čabar, Cazin, Brgat i iznad svih Buzet, svjetska priredba. Da postoji Svjetsko prvenstvo na brdu, Buzet bi bila glavna utrka. Sjajni su organizatori od Buzeta napravili vrhunsku senzaciju na međunarodnoj razini!
Grobnik, naše jedino pravo trkalište i nakon gotovo 40 godina još izgleda jadno. Na njemu nema svjetskih utrka kao što je bilo prije rata. Nema niti jedne jedine tribine po čemu je jedinstven na svijetu… No, da li su na Grobničkom polju zapuhali novi vjetrovi, to ćemo tek vidjeti….
Ideja da Zagreb, odnosno Zagorje u Bistri, dobije stazu, izgleda je napuštena. Taj bi vic došao najmanje 200 milijuna eura, a to se samo kotlovinom ne može vratiti.
Hoće li biti bolje? Neće. Država juri u bezdan, a sport je ogledalo stanja u zemlji. Možda nam se omakne kakva pametna privatna inicijativa. Živi bili pa vidjeli…
No, ako ništa drugo, osim mladog Samoborca Martina Kodrića, koji pobjeđuje u klasi svjetske Blancpain serije, imamo svijetlu prošlost. Izvrsne rezultate kroz generacije.
Jako je teško proglasiti najboljeg vozača i najveći uspjeh jer kao i u ostalim stvarima, teško je uspoređivati generacije.
U sljedećem nastavku donosimo priču prvog kandidata – Leteći Konavljanin Niko Pulić!