Jedan od najpoznatijih i najuspješnijih dizajnera F1 bolida Adrian Newey ostaje u Red Bullu kao šef tehnološkog odjela.
Red Bull je postavio novog tehničkog direktora Pierra Wachea nakon čega su započele špekulacije o naprasnom odlasu Neweya iz sporta. Međutim, ubrzo su stigle službene potvrde rohade unutar momčadi.
Pierre Wache je otprije imao prominentnu ulogu u tehničkom timu, a sada potvrđuje: “Adrian je oduvijek bio više usredotočen na aerodinamiku, dok sam ja pokušavao prenijeti snagu na podlogu”.
Uloga tehničkog direktora je poprilično zahtjevna i odgovorna zbog čega su konstantni visok pritisak i očekivanja.
“Razumijem što ovo znači i rizik koji nosi, ali me ne plaši. Svjestan sam da očekuju rezultate i želio bih pokazati što mogu”, govori Wache.
Nije tajna kako Newey zadnjih godina izbija iz Red Bullova F1 programa. Razlog je nova turbo hibridna V6 era, a i manjak entuzijazma, naročito zbog očekivanih rezanja troškova i standardiziranja bolida.
“Mercedes je superioran na svaki način u ovakvoj Formuli koja ovisi o pogonskoj jedinici”, kaže Newey.
“Snaga, potrošnja, upravljivost i oporavak energije. Sve su to stvari s kojima ne možete nadoknaditi kakav god bolid imali.
Libertyev plan o rezanju troškova prema Neweyu ništa neće popraviti. “To je socijalizam, a u stvarnom životu je tako jedino uspijevalo u teoriji”, kaže genijalni Britanac.
Newey navodi kako bi bilo bolje ukinuti zračne tunele i limitirati računalnu dinamiku fluida. Newey također smatra da su stariji bučni V8 i V10 motori ‘zeleniji’ od aktualnih V6 hibrida.
“U sezoni 1998, McLaren je težio 580kg s 45kg balasta. Danas imamo 733kg bez balasta. Mogli bismo uštedjeti masu goriva da nismo ovoliko teški, ali to bi bilo jedino moguće se drugačijim motorom”, zaključuje Newey.