2021. godine nas očekuju nova pravila u F1, a planirane promjene u dizajnu bi trebale potaknuti mnogo više pretjecanja spram onoga što gledamo od 2009. godine, a možda i duže.
Takozvana “Radna grupa za pretjecanje”, napravila je remont dizajnerskih pravila 2009. godine, što je omogućilo bliske borbe na stazi. No naknadni razvoj bolida je izbrisao gotovo sve prednosti remonta iz 2009., tvrdi glavni tehnički direktor Williamsa Paddy Lowe, koji je i sam sudjelovao u projektu “Radne grupe za pretjecanje”.
Daljnje promjene pravila, kao što su veća krila uvedena prošle godine, umanjuju mogućnosti bolida da prate jedan drugoga u “vlakiću”.
Već od sljedeće godine F1 uvodi nova pravila za prednje krilo koje će biti jednostavnije od sadašnjeg i omogućiti više bliske borbe na stazi, a od 2021. godine nas čekaju radikalne promjene koje obuhvaćaju izmjene cjelokupnoga bolida.
Budući da F1 ulaže sve veće resurse u istraživanje budućih promjena pravila, Lowe je siguran da će ovoga puta izbjeći sve rupe u pravilima, zbog kojih su inženjeri umanjili željeni napredak OWG-a.
“Što više ulažete, to je bolje. Mislim da je dobra vijest da Formula 1 ima stalno osoblje koje se bavi tom temom. Mislim da će to poboljšati sposobnosti da se prate sva događanja i da se spriječe neželjene nuspojave”, rekao je.
Lowe očekuje da će konačni dizajn automobila za 2021. biti bitno različit od svih do sada prikazanih koncepata.
“Osim ako ne smisle nešto drugačije, morati ćemo smisliti sami i definirati okvire u kojima ćemo raditi šasiju. Tek ćemo tada stavljati najbolje moguće elemente u definirane okvire”.
“Zbog toga će biti teško napraviti bolide da izgledaju onako kako su sada nacrtani”, zaključuje Lowe.