Pirelli razvija novu kišnu gumu za sezonu 2018. godine, no moraju tražiti dozvolu od FIA-e da ju predstave tek na polovici sezone jer neće biti homologirana do starta sezone.
Uobičajena pravila nalažu da dobavljači guma nemaju pravo mijenjati svoje komponente nakon što je odvožena prva utrka sezone.
Pirelli je odradio tek dva pokusa s novim gumama, s Red Bullom u lipnju u Paul Ricardu te s McLarenom u Magny-Coursu u srpnju. A i tada su imali mnoga ograničenja pri testiranju što je svakako usporilo razvoj.
“Zadržat ćemo se na dvije mokre komponente za 2018. godinu. Imamo mekšu i tvrđu verziju i već smo odlučili koje želimo donositi svaki vikend. Nastavit ćemo i dalje s tim pristupom”, kazao je šef Pirellija za F1 Mario Isola.
“Razvijamo novu gumu za mokre uvjete. Proveli smo nekoliko testova ove godine, ali moramo napraviti još neke preinake prije nego zamijenimo postojeću.”
“Dakle imamo neke ideje koje testiramo pa čak radimo i neke simulacije, ali ne za iduću sezonu jer moramo homologirati gumu do 1. prosinca”, objašnjava Isola.
Isola se također nada da ako se nova guma pokaže dobrom prilikom testiranja u 2018. godini da će FIA dopustiti njeno uvođenje tijekom trajanja sezone.
“Po mom mišljenju, ako tijekom sezone nađemo gumu za mokre uvjete koja je puno bolja od ove trenutne, zamolio bih Charliea [Whitinga] da razmotri uvođenje nove gume tijekom sezone.”
“Za mene je besmislica da ako imate bolji proizvod dostupan za kišu, gdje je najveća stvar sigurnosti, zašto ga ne bismo trebali uvesti, s obzirom da svi timovi imaju isti problem? Ne stvaramo posebnu gumu za bilo koga”, nastavlja Isola.
“Mogu razumjeti pravila o suhim gumama jer to može promijeniti ravnotežu unutar prvenstva. To može dati prednost jednoj momčadi, a oduzeti drugoj.”
“Ali ako govorimo o gumama za mokre ili vlažne uvjete, koje ne koristimo tako često tijekom sezone, a imamo stvarno poboljšanje, trebali bismo barem pitati, a onda vidjeti što se događa”, zaključuje Isola.