Formula 1 će ponovno uvesti ‘podni efekt’ od sezone 2021. To je dugo iščekivana promjena za koju sportski i tehnički direktori vjeruju kako bi mogla učiniti masovnu razliku u bliskom praćenju bolida.
Aktualni F1 bolidi generiraju veliki dio aerodinamičnog potiska od gornje površine bolida kao što su krila i bočna krila. Timovi su od 80-tih primorani koristiti ravne podnice jer su podni aerodinamični tuneli ukinuti u 80-tima zbog prevelike brzine u zavojima.
Stoga će tehnički direktori morati izbalansirati te dvije stavke za sezonu 2021 – gornju aerodinamičnu površinu i podnu. Gornji bi dijelovi trebali biti pojednostavljeni, a u donjoj će ponovno dobiti priliku koristiti ‘venturi’ tunele punom dužinom.
FIA-in šef za jednosjede Nikolas Tombazis kaže da je bit stvoriti bolide koji će lakše pratiti bolid ispred.
“Prvi nam je cilj poboljšati odaziv prednjeg dijela bolida tako da stražnji ne gubi na performansama. Sada je situacija takva da bolidi gube i pola razine prianjanja kada se nalaze na bliskoj udaljenosti. Tada se pojavljuju problemi s povećanom potrošnjom guma”, objašnjava bivši Ferrarijev aerodinamičar Tombazis.
“Kao prvo, bolidi počnu više proklizavati. S time uništavaju površinski sloj gume, a kao drugo tu je i turbulentni zrak koji ne omogućava dovoljno hlađenja za gume i bolida”, dodaje.
Povratak podnog efekta neće biti jedina bitna promjena za bolide u 2021. godini. Također će biti dodani i novi dijelovi karoserije, poput krilca poviše prednjih guma koje bi trebalo olakšati praćenje bolida ispred.
“Dajemo sve od sebe da bolidi dobivaju što čišći protok zraka. Inače se danas gubi 50% downforcea za dvije duljine bolida ispred sebe, a nama je cilj taj gubitak smanjiti na samo 5 do 10%”, zaključio je.