Iako je Red Bull pobijedio na više utrka u 2017. nego u 2016. godini, osvojio je treće konstruktorsko mjesto sa 150 bodova zaostatka za Ferrarijem i s 200 bodova prednosti ispred Force Indije.
Postoje dva glavna razloga za ovaj poraz, od kojih je jedan Christian Horner vrlo lako opisao: “Ako pogledate broj bodova koje smo prosuli zbog nepouzdanosti, to je blizu 160. Pouzdanost motora nas je jako pogodila.”
Kao momčad su imali mnogo više odustajanja od Mercedesa i Ferrarija, no Horner također prikriva grešku za koju je bio zadužan sam Red Bull početkom sezone.
Ta greška se dogodila neočekivano jer promjena pravila za sezonu 2017. je trebala ići na ruku Red Bulla. Oni su od svojih početaka jedan od najjačih, a ako ne i najjači tim kad je u pitanju aerodinamika, no nisu se iskazali ove godine kada ih je Ferrari nadmudrio u dizajnu bočnih stranica.
U međuvremenu predsezonske izmjene pravilnika o sustavu ovjesa vjerojatno su ih koštali više nego što sami priznaju.
Nakon što je Renault uspješno smanjivao probleme vezane za pouzdanost pogonske jedinice, Red Bull je počeo napredovati. Razvoj tijekom sezone je i dalje bio baziran samo na snagu kako su prikazivali, no posrijedi su se dogodile i sitne promjene vezane za aerodinamiku i ovjes pa smo pred sami kraj sezone mogli vidjeti druge timove kako pokušavaju “kopirati” Red Bullov dizajn.
Kako je sezona odmicala nedostaci Renaulta su nadilazili pouzdanost. Mercedes i Ferrari još uvijek imaju više pogonskih jedinica na raspolaganju, dok Red Bull mora čuvati svoje motore što ih je vratilo na treće mjesto u ukupnom poretku. Nadalje Pole pozicije su osvajali samo Mercedes ili Ferrari.
Tokom utrka Red Bullovi vozači su bili jaka prijetnja svakome tko im se našao u blizini. Oba vozača pokazala su izvanredan talent, Ricciardo je blistao u svom stilu vrlo kasnoga kočenja pred zavojima, a Verstappen je priređivao show na stazi, koliko je god bio u mogućnosti.
Visoka forma, ali i puno kazni
Kasnije u sezoni Red Bull je ostvario dobru formu sa svojim automobilom, ali ga je pogodio novi val problema s motorom i kazni u startnom poretku. S obzirom na situaciju nije iznenađenje da je Horner bio glavni protivnik novoga pravila o maksimalnom broju motora po vozaču koji je s četiri smanjen na tri jedinice.
No optimizma ne smije nedostajati. “Od ove godine ćemo prihvatiti sve lekcije i primijeniti ih za slijedeću, moramo biti optimistični. Dobivamo mnogo obećanja pa se nadamo da će se stanje s motorom popraviti”, zaključuje Horner.